fallback

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.                     WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.                     Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.                     Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.         

 

fallback
  • #138
    TROLL ( преди 1 седмица )
    Да ви *** и журналята. Гледайте цялото клипче и вижте какво прави този автомобил преди да дойде теста с дърпането!
  • #137
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Абе не беше баш норално теглене, но очаквахме повече. А и още нещо 5 тона дърпане, беше нещ значимо преди 15-20 години. Топ модификациите на Ram и F сериите, дърпат 18 до 20 тона.
  • #136
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,еластичен материал като каучука има модул на еластичност 10-100 МРа. Стъклото е с модул на еластичност 72000 МРа ,не е еластично и се чупи.
  • #135
    анонимен ( преди 1 месец )
    "че всички материали на света имат пластични свойства, до че нямат еластични. Така и не схвана, че при упражняване на сила деформацията първо е еластична, а само някои материали имат пластична деформация преди разрушаване. С други думи като доказван психопат за прогноза на времето на всеки въпрос дали ще вали отговаряше с да не да не да не да не, за да може да каже накрая, че е познал. Ето само в рамките на последните си 2 коментара каза 2 противоположни мнения. Доволен съм! Има цитати!
  • #134
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да резюмираме до какви избори стигнахме за 133 коментара, защото статията мина на трета страница и не мисля да коментирам повече. Аз не съм си променил мнението от преди 5 години, че коляновия вал има еластични свойства, а материалът от който е направен може да има, но може и да няма пластични свойства, но крайния детайл няма такива. Гостенинът само в рамките на тези 133 коментара се извъртя 18 пъти на 180 градуса в границите от че всички материали на света имат пластични свойства, до че нямат
  • #133
    анонимен ( преди 1 месец )
    Продължава да не прави разлика между свойства на материал и свойства на детайл. Калник може да се огъне от същия материал като на пикапа, но с по-малка дебелина, защото притежава и пластични свойства. Инженерите много добре знаят, че радиусът на огъване на твърдите материали зависи от тяхната дебелина и с увеличаването на дебелината се увеличава и радиусът на който може да бъде огънат даден детайл, без да се счупи.
  • #132
    До 130 ( преди 1 месец )
    И ти можеш да си направиш елементарен експеримент - натисни достатъчно дълго стъкло по средата докато е подпряно под наклон на пода и стената и ще видиш че ще се огъне по средата. Следователно притежава еластични качества и гостът по подразбиране Не е прав, че стъклото не е еластичен материал.
  • #131
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Ето че след пет години пак действаш по стария сценарий. Повтаряш моите думи от преди пет години като свои и ми обясняваш че си прав. Като за всеки случай точно в предишното си мнение твърдиш обратното, че бил пластичен. Поне от този спор остана бисерат че стъклото има пластични свойства като абсолютно всички материали. За разлика от тебе аз ще мога да те цитирам. Продължавам да си държа на тезата, че коляновият вал е подложен на еластична а не на пластична деформация. Чупи се, не се огъва.
  • #130
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,един елементарен експеримент в домашни условия.Вземи една ламаринка желязна, алуминиева и я сгъни.След като я пуснеш връща ли си първоначалната форма? Не си я връща,материалът е пластичен.Вземи един ластик и го разпъни.След като го пуснеш връща ли си размера? Да,значи материала е еластичен.Шах и мат,тротинетчо.
  • #129
    Гост ( преди 1 месец )
    При претоварване коляновия вал се чупи.Снимки с счупени валове колкото искаш,за огънати няма нито една.Да поздравиш Гретка.
fallback
Последни