IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пикапът с най-голям пробег в света не е Toyota

Dodge Ram 3500 е изминал 4,3 млн километра и все още е с оригиналния си мотор

Марката Toyota се класира високо в проучванията за надеждност на автомобилите. Скорошното проучване на JD Power - Vehicle Dependability, оцени Toyota Tundra на първо място в сегмента на големите лекотоварни пикапи. На свой ред Tacoma зае първо място в класа на средните пикапи.


Dodge Ram


Няколко производители на автомобили или на двигатели имат собствени клубове за клиенти, чиито коли са с огромен пробег и в тях те споделят своя опит. Такива са Toyota, Ford и Cummins, като в тези клубове влизат много пикапи с пробег от над 500 000 мили (800 000 км). Има обаче един автомобил, който е изминал 2,6 млн мили (4,325 млн км) и това не е Toyota, а Dodge Ram 3500 (на снимката).

По този начин американския пикап засенчва няколко впечатляващи постижение именно на модели на Toyota. Едно от тях е на Майк Нийл, който със своята Tacoma от 2008 е изминал 1,6 млн мили (2,58 млн км). Той доставя медицински консумативи в няколко щата, изминавайки по 600-700 км всеки ден. Пикапът му обаче е със сменени двигател и скоростна кутия на 800 000 мили (1,29 млн км).


Toyota Hi


В списъка с най-здрави автомобили на Toyota влиза и Tundra от 2007, собственост на Виктор Шепард. През 2016 тя достигна 1 млн мили (1,6 млн км) и от Toyota му предложиха новия модел срещу стария. Същото се случи и с Toyota Highlander Hybrid от 2006, която навъртя милион мили, но през 2023 беше унищожена от урагана Иън. Тогава Toyota подари на собственика Марк Милър чисто нов модел.

Тези постижения обаче бледнеят пред Dodge Ram 3500, собственост на Хауърд Клейтън. Големият пикап е навъртял 2,6 млн мили (4,325 млн км), като все още е с оригиналния си двигател, който е ремонтиран само веднъж. Сменена обаче е 6-степенната скоростна кутия.


Dodge Ram


Клейтън е собственик на компания, който доставя ремаркета в САЩ и Канада повече от две десетилетия. Той купува този Ram 3500 нов, като му монтира инжектори с висока производителност и добавя следпродажбен чип за производителност на ECU. С него мощността надхвърля 300 к.с.

Според сервизното ръководство на Dodge легендарният 5,9-литров дизелов двигател с директно впръскване Cummins Inline-6 ​​трябва да се обслужва на всеки 3000 мили (5000 км), но Клейтън твърди, че е сменял маслото на всеки 10 000 мили (16 000 км). Това е така, защото той всеки ден изминава около 1000 км, което означава, че ще трябва да посещава сервиз за обслужване два пъти седмично.


Dodge Ram


Пикапът се обслужва винаги в сервиза на дилъра, от който е купен, като оттам твърдят, че Клейтън е много педантичен собственик и отговорен шофьор. Ако нещо не е наред, дори да е незначително, Клейтън веднага кара колата в сервиза, преди малкия проблем да се превърне в голям.

При пробег от 1,7 млн мили (2,7 млн км) уплътнението на главата на двигателя се къса, като през годините са регистрирани няколко малки теча на масло. На 2 млн мили (3,2 млн км) двигателят претърпява основен ремонт, сменена е и 6-степенната скоростна кутия.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До додолния ( преди 7 минути )
    1. 90% от пикапите се продават без 4х4. 2. Клиренсът на европейски бус е предостатъчен за всичко, освен за тежък офроуд. 3. Редки са, но има бусове 4х4. 4. И какво като е 0,89 цента? Няма ли да му падне 3-4 пъти сметката, ако кара подходящ двигател, например 2 литра турбо, вместо 7 литров, на чиято икономичност дори американците се подиграват последните 15 години?
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 часа )
    Верно ли.А колко е клирънса на дизеловия бус има ли 4х4 дизеловия бус и тн.В Сащ галон бензин е 0.89 дошара дизела е около 2 долара дали ще избереш дизел изобщо.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 4 часа )
    Същите тези автомобили щяха да са сменили три двигателя, ако им бяха сменяли маслото на 5000 км, но вместо по 1000 километра кyрс на ден, правят само по 200 км но в градски условия при което са угасени и запалени стотина пъти на ден. Точно за тях се отнасят тези 5000 км за смяна на консумативи. Както виждаш при положение че палиш на автомобила сутринта и гасиш вечерта, не е имало проблеми маслото да се сменя на 16 000 км веднъж седмично.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Комедията е пълна. Те оставили от него само чугунения блок на двигателя, но бил с отигиналния двигател. Една кола може и 10 млн. са измине, ако се подменят компонентите, кара се в умерен климат, за да няма коризия, и като в Америка, където онзи натоватил няколко кашончета с лекарства и карал 500 км по прав път със 100 км/ч без да ускори или употреби спирачка нито един път.
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Все хора които са объркали каква кола да си купят. Как ще купиш автомобил с обслужване на всеки 5000 като знаеш че ще въртиш стотици километри дневно?!
  • #1
    2 rate up comment 13 rate down comment
    факт ( преди 5 часа )
    Като отвориш каталога на Додж при пикапите дизел няма.Явбо са му го сложили в последствие.В Сащ никой не кара на дизел като отидеш на петрол стейшъна имискаш да заредиш дизел те питат да не си се объркал и сигурен ли си че колата ти е дизел има го само заради някои камиони.