Марката Toyota се класира високо в проучванията за надеждност на автомобилите. Скорошното проучване на JD Power - Vehicle Dependability, оцени Toyota Tundra на първо място в сегмента на големите лекотоварни пикапи. На свой ред Tacoma зае първо място в класа на средните пикапи.
Няколко производители на автомобили или на двигатели имат собствени клубове за клиенти, чиито коли са с огромен пробег и в тях те споделят своя опит. Такива са Toyota, Ford и Cummins, като в тези клубове влизат много пикапи с пробег от над 500 000 мили (800 000 км). Има обаче един автомобил, който е изминал 2,6 млн мили (4,325 млн км) и това не е Toyota, а Dodge Ram 3500 (на снимката).
По този начин американския пикап засенчва няколко впечатляващи постижение именно на модели на Toyota. Едно от тях е на Майк Нийл, който със своята Tacoma от 2008 е изминал 1,6 млн мили (2,58 млн км). Той доставя медицински консумативи в няколко щата, изминавайки по 600-700 км всеки ден. Пикапът му обаче е със сменени двигател и скоростна кутия на 800 000 мили (1,29 млн км).
В списъка с най-здрави автомобили на Toyota влиза и Tundra от 2007, собственост на Виктор Шепард. През 2016 тя достигна 1 млн мили (1,6 млн км) и от Toyota му предложиха новия модел срещу стария. Същото се случи и с Toyota Highlander Hybrid от 2006, която навъртя милион мили, но през 2023 беше унищожена от урагана Иън. Тогава Toyota подари на собственика Марк Милър чисто нов модел.
Тези постижения обаче бледнеят пред Dodge Ram 3500, собственост на Хауърд Клейтън. Големият пикап е навъртял 2,6 млн мили (4,325 млн км), като все още е с оригиналния си двигател, който е ремонтиран само веднъж. Сменена обаче е 6-степенната скоростна кутия.
Клейтън е собственик на компания, който доставя ремаркета в САЩ и Канада повече от две десетилетия. Той купува този Ram 3500 нов, като му монтира инжектори с висока производителност и добавя следпродажбен чип за производителност на ECU. С него мощността надхвърля 300 к.с.
Според сервизното ръководство на Dodge легендарният 5,9-литров дизелов двигател с директно впръскване Cummins Inline-6 трябва да се обслужва на всеки 3000 мили (5000 км), но Клейтън твърди, че е сменял маслото на всеки 10 000 мили (16 000 км). Това е така, защото той всеки ден изминава около 1000 км, което означава, че ще трябва да посещава сервиз за обслужване два пъти седмично.
Пикапът се обслужва винаги в сервиза на дилъра, от който е купен, като оттам твърдят, че Клейтън е много педантичен собственик и отговорен шофьор. Ако нещо не е наред, дори да е незначително, Клейтън веднага кара колата в сервиза, преди малкия проблем да се превърне в голям.
При пробег от 1,7 млн мили (2,7 млн км) уплътнението на главата на двигателя се къса, като през годините са регистрирани няколко малки теча на масло. На 2 млн мили (3,2 млн км) двигателят претърпява основен ремонт, сменена е и 6-степенната скоростна кутия.