fallback

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.                     WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.                     Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.                     Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.         

 

fallback
  • #122
    Гост ( преди 3 месеца )
    Коляновия вал е подложен на огъване и усукване .Изчислява се на якост на огъване и усукване,като се залагат коефициент на сигурност 2,3,4 за да не достигне материала зоната на еластична деформация.Ако коляновия се огъне или усуче,ще заклинят биелните и основните лагери и двигателя блокира.Следователно коляновия вал е як и не е еластичен (като пружина) или пластичен.Ако коляновия вал се гънеше,щеше да има вибрации и двигателя ще се саморазпадне.Разбираш съпромат колкото и физиката.
  • #121
    Бисерен Бисер ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 10 часа )Само технически неграмотен може да задава такъв въпрос,на който няма отговор.Няма чисто пластични и чисто еластични метали.При опън/натиск и огъване винаги в началото деформацията е еластична.Щом се е счупила рамата,значи е имало пластична деформация над границата на провлачане и носещата рама се счупва." Тоест по определението на гост, коляновия вал със сигурност е еластичен, повтаряйки думите ми, но твърди че с 100% сигурност е и пластичен, като всеки чyгyн и стъкло
  • #120
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според мен коляновият вал при натоварване се усуква в зоната на еластична деформация, а после възвръща първоначалната си форма, защото не достига зоната на провлачване и пластична деформация. Следователно на въпроса на турбо дали коляновия вал е еластичен отговорих положително и се аргументирах защо още тогава, като досега не съм променил мнението си. Според тебе обаче голямо бях вал е пластичен, защото всички материали са освен еластични и пластични.
  • #119
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 3 часа )Теслю многониковия,различаваш ли дяловете от физиката динамика и статика?" Не ги различавам. Ето така се отговоря. Хайде сега ти отговори "при натоварване коляновия вал подложен ли е на еластична деформация?" Всеки нормален човек би отговорил с "да или не"
  • #118
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Коди от Whistling Diesel мачка Hilux-си и разкоства G-класи. Кибер джугана нема никакъф шанс.
  • #117
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю многониковия,различаваш ли дяловете от физиката динамика и статика?
  • #116
    Гост ( преди 3 месеца )
    Ултра твърдата и мега еластична стомана накрая се оказа стомана с голям модул на еластичност.Коляновия вал изработен от "еластична" стомана,стана колянов вал подложен на еластична деформация. Фурнаджийска лопатата в действие.
  • #115
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "при натоварване коляновия вал подложен ли е на еластична деформация?" Всеки нормален човек би отговорил с "да или не"
  • #114
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Къде съм казал, че бронята е паднала преди това? Функционално неграмотния психопат с дънинг Крюгер така и не прави разлика между паднала и счупена. Още една дърветата тегличът беше ударен, а пластмасовата броня счупена. Освен това никога не съм твърдял че пикапа е на Рама. През цялото време говоря за шаси. А сега е време да отговориш на въпроса "при натоварване коляновия вал подложен ли е на еластична деформация?" Всеки нормален човек би отговорил с "да или не"
  • #113
    Абе психопат ( преди 3 месеца )
    Пак ли опитваш с поредната клевета да избягаш от въпроса "при натоварване коляновия вал подложен ли е на еластична деформация?" Всеки нормален човек би отговорил с "да или не"
fallback
Последни