fallback

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.                     WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.                     Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.                     Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.         

 

fallback
  • #92
    Гост ( преди 3 месеца )
    Само технически неграмотен може да задава такъв въпрос,на който няма отговор.Няма чисто пластични и чисто еластични метали.При опън/натиск и огъване винаги в началото деформацията е еластична.Щом се е счупила рамата,значи е имало пластична деформация над границата на провлачане и носещата рама се счупва.
  • #91
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имаше ли пластична деформация преди счупването на алуминия? Да или не? Следователно алуминиевата отливка по пластична ли е от стоманата или се чупи по-лесно? Да или не? Затворени на въпроси на които се отговаря с да или не без много философстване и без много приказки без да кажеш нищо. Продължавам да питам защото отговор не получавам въпреки че ме засипвате с много много много много много много много много много много много много много много много много думи, без нито едно да или не като отговор
  • #90
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 4 минути )Ще се счупи,като носещата рама е направена от алуминий.Ако беше стоманена щеше да издържи.Всеки метал при опън/натиск, огъване се чупи,ако преминеш границата на провлачане." Не повтаряй като папагал цитати от Уикипедия а отговори на ясния и конкретно зададен въпрос. Имало ли е провлачване преди скъсването? При огъване на стъкло има ли провлачване? Ясни и конкретни въпроси на които се отговаря с да или не а не с цитати от Уикипедия които не разбираш. Затворен въпрос.
  • #89
    До 86 ( преди 3 месеца )
    По-слаб на Какво бе гостенино? На опън? Като удариш джантата в бордюра това open ли е? Като удариха теглича от долната страна с цялата тежест на пикапа в третата минута и половина и счупиха бронята още на дърветата, а след това повториха същия удар и на бетонните тръби, преди да използват синджир за да нанесат рязък финален удар, вместо да използват въже или колан, които се ползват обикновено за да омекотят удара, дали става въпрос за якост на опън? Дали е имало някаква пластична деформация?
  • #88
    Гост ( преди 3 месеца )
    Ще се счупи,като носещата рама е направена от алуминий.Ако беше стоманена щеше да издържи.Всеки метал при опън/натиск, огъване се чупи,ако преминеш границата на провлачане.
  • #87
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 1 минута )Металите са еластични до границата на провлачане.След тази граница настъпва пластична деформация и метала се скъсва." Браво гостенино, научил си нещо в споровете. Но вместо да кълвеш от Уикипедия и да отговаряш на незададени въпроси, дай ясен и конкретен еднозначен отговор на ясния и конкретно зададен въпрос - имало ли е пластична деформация преди счупването като гледаш клипа? Освен това, пластичната деформация не е непременно свързана със скъсване. Може да е разтягане
  • #86
    Гост ( преди 3 месеца )
    Алуминия е по лек от стоманата и 3 пъти по слаб.Затова джантите от стомана са от тънка ламарина,алуминиевите са лети и по дебели от стоманените.
  • #85
    До 81 ( преди 3 месеца )
    Господин психопат шизофреник пишещ с различни никове, я кажи как се чупи пластичен материал като алуминия? Или раздвоението на личността не е само при никовете А и при твърденията и се извърташ на 180 градуса. Още малко и ще включиш на режим психопат и ще започнеш да твърдиш че от самото начало си обяснявал че алуминия се чупи, а аз греша без да казваш какво греша защото това е първоначалното мое твърдение.. този цирк сме го играли стотици пъти и ви знам номерата.
  • #84
    Гост ( преди 3 месеца )
    Металите са еластични до границата на провлачане.След тази граница настъпва пластична деформация и метала се скъсва.
  • #83
    Гост ( преди 3 месеца )
    Колкото и да се мъчиш да обясняваш,Теслю продължава да пита и пита.Без въглища(кокс) няма ч у г у н.Желязната руда може да я стопиш без кокс,но ще си остане само желязо.За да стане ч у г у н трябва въглерод,а той идва от кокса.
fallback
Последни