fallback

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.                     WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.                     Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.                     Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.         

 

fallback
  • #102
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Както винаги когато ме хванете в грешка накрая се излагате с поредица от бисери, за да твърдите накрая същото за което сте ми се подигравали и сте мислили за грешка. Спорът започна дали от отлятото шаси на пикапа се огъва или се чупи, защото не бяхте съгласни с твърдението ми че се чупи. Така започна сбора да видим как свършва. Чупи ли се или се огъва? Отчупеното или огънатото се поправя по-лесно? Аз твърдя че е по-лесно да заваршиш на аргон счупеното. А вие психопати имате ли отговор?
  • #101
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И си прав че алуминия и стоманата са както еластични и така и пластични но както виждаш ти задавам въпрос за сравнение кой от двата е по-еластичен и кой по пластичен? Това е същото като да те питам 100 кг човек ли е по-тежък или 50 кг, а ти да ми отговориш че и двамата имат тегло и всяко нещо има собствена маса и да ми цитираш определението за маса от Уикипедия като доказателство защото си антиматематик и не знаеш кой от двамата е по-лек.
  • #100
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 58 секунди )Стъклото става пластично при висока температура и не е проблем да отлееш,огънеш,оформяш.Който разбрал, разбрал."пълен психопат, който по подразбиране не отговаря на конкретно зададени въпроси, а сменя темата. Зададох ти ясен и конкретен въпрос. Има ли провлачване и пластична деформация на стъклото при стайна температура? Да или не? Нали нямаше материали без пластичност?
  • #99
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пак питам. Алуминиевата или стоманената джанта е по пластична? Коя се е огъва и коя се чупи? Коя е по-здрава и понася по-голяма сила преди границата на провлачване? Ламаринената се огъва чрез сравнително малък френски ключ и леко почукване с ***. Успех в живота с изправяне на алуминиева джанта, ако не се е счупила! По-лесно е да се завари отчупено парче на аргон, отколкото да се изправи огънатото
  • #98
    Гост ( преди 3 месеца )
    Стъклото става пластично при висока температура и не е проблем да отлееш,огънеш,оформяш.Който разбрал, разбрал.
  • #97
    Гост ( преди 3 месеца )
    Същото беше с капана еластичен ли е коляновия вал или пластичен? Ти отговори еластичен.Коляновият вал е як,нито е еластичен,нито е пластичен.Това може да твърди само технически и функционално неграмотен човек с липса на фундаментални знания.
  • #96
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 48 секунди )При огъване е същото.От едната страна материала е под натиск,от другата е натоварен на опън.Който е учил съпромат знае,но в спортните училища не се учи." Хайде сега като го прочете това в Уикипедия да обясниш какви са процесите при огъване на стъкло и други крехки материали, които имат еластична, но нямат пластична деформация, а настъпва разрушаване без провлачване. Ако някога беше пипал и работил с алуминиева отливка, щеше да знаеш че е чуплива и крехка.
  • #95
    Бисер след Бисер ( преди 3 месеца )
    "Няма чисто пластични и чисто еластични метали.При опън/натиск и огъване винаги в началото деформацията е еластична" ето че си ми отговорил на въпроса че стъклото е частично пластичен материал и можеш да го огънеш и да си остане в същата форма, а не е 100% еластичен за да се върне в същата форма в момента в който премахнеш упражнената сила. Ти измисли нова физика бе мен. Промени абсолютно всички физични закони на които се подчинява нашата реалност. Стъклото няма пластична деформация.
  • #94
    Гост ( преди 3 месеца )
    При огъване е същото.От едната страна материала е под натиск,от другата е натоварен на опън.Който е учил съпромат знае,но в спортните училища не се учи.
  • #93
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да се върнем и на еластичността. Тя преди или след границата на провлачване е? Кой е по-еластичния материал и кой по пластичния? Което отговаря и на въпроса дали коляновия вал е направен от еластичен или пластичен материал. Дали се огъва или директно се чупи преди границата на провлачване.
fallback
Последни