IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фон дер Лайен: „Равни шансове за е-горива и електрически автомобили“

Сред преизбирането си председателят на Европейската комисия потвърди курса към спиране на ДВГ през 2035 година

С пълна скорост напред за спиране на емисиите по пътищата през 2035 г., но с използването на „широка гама от иновативни технологии“ и „технологично неутрален подход, в който синтетичните горива могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното ревизия“.Б


биогориво


Това обяви Урсула фон дер Лайен, която беше преизбрана за председател на Европейската комисия. По този начин тя казва „да“ на т. нар. „електронните горива“ (e-fuels), които биха поддържали двигателите с вътрешно горене живи дори след средата на следващото десетилетие, когато забраната за продажба на бензинови и дизелови автомобили в Европа ще влезе в сила.

„Спирането на ендотермичните двигатели от 2035 г. ще изисква технологично неутрален подход, при който електронните горива и електрическите автомобили ще имат еднакви шансове. Важно е и двете да се придържаме към целите и да се уверим, че технологията е неутрална“, каза Фон дер Лайен в речта си след преизбирането си на поста.


биогориво


Това означава, че от от Европейската комисия ще зависи дали ще даде роля на електронните горива в прехода на автомобилите към нулеви емисии. Това ще бъде решено през 2026 г., когато Брюксел ще трябва да преоцени екологичната устойчивост на синтетичните горива и евентуално да разреши техните използване.

Въпреки това Фон дер Лайен посочва, че „целта за климатична неутралност за автомобилите до 2035 г. създава предвидимост за инвеститорите и производителите“. Остава да се разбере каква роля за постигането на тази цел ще играят биогоривата, който влизат в плановете на много от автомобилните производители в Европа.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До шишо ( преди 4 месеца )
    През 2035 година, когато електромобилите са по-евтини от автомобил с ДВГ, а синтетичните горива са по-скъпи от днешните, а токът на зарядните станции е по-евтин от днес, дали ако някой бакшиш си купи автомобил с ДВГ няма да умре от глад, заради колегите му които са били благоразумни да си купят електромобил?
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    До 8: Тротинетка, леко си пропуснал факта че соларът и батерията са разработени и произведени в Китай, с абсурни субсидии и въглеродно натоварена енергия. Но важното е да се залъгваш че си "функционално грамотен".
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Митьо Бустеров,на теория всичко изглежда перфектно.С една малка подробност,нямаш електричка все още и няма вероятност скоро да си купиш.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До шишо ( преди 4 месеца )
    Но пък ако го зареждаш всеки ден за без пари и минаваш по 500 км на ден, ще останеш под пари, нали. Колко пари ще изкараш от 180 000 км на година? Или минаваш по повече и няма да ти стигнат? Ако си ги зареждаш вкъщи на нощна, за тези 180 000 км на година ще трябва да платиш 4380лв за ток. Май изглежда по-добре отколкото 40 000 лв за бензин или 15 000 лв за газ по днешни цени? Хайде сега го умножи по пет за синтетични горива в най-оптимистичния сценарий, защото сега са по 100 лв за литър.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 4 месеца )
    С електрически автомобил,който се зарежда веднъж седмично ще пукна от глад!
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да обобщим. Електромобилите обикновено се зареждат веднъж седмично и ако има излишък за час два по обяд или по което и да е време на денонощието веднъж седмично, могат да оберат този ПИК а след това да не зарежда цяла седмица. Производителят на синтетично гориво не може да си позволи да работи само 2 часа седмично или когато има излишъци. Електромобилите могат да зареждат под фотоволтаиците когато има излишно производство и да не плащат такса пренос. За синтетично гориво се плаща задължително.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 и 5 ( преди 4 месеца )
    Няма какво да се промени нито Днес нито след 100 г. Политиците не могат да променят физичните закони. Електромобилът може да зарежда директно под фотоволтаика. Пътят на енергията е слънце, фотоволтаик, инвертор, зарядно (включително вграденото в електромобила), батерия край. Тоест между инвертора и електромобила имаш 3 м. кабел за стотина лева с купонгите. На мястото на този кабел при синтетичните горива има десетки заводи, персонал, цистерни, транспорт и съхранение и 10 пъти повече енергия.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Защо трябва да се аргументираш с прякори бе психопат? Ако не обиждаш, няма да ти мине опорната точка ли? Само пролетно и есенно време за по два-три часа ли ще ги произвеждат тези синтетични горива, когато цените са отрицателни? И колко да са отрицателни, след като в Германия само такса пренос и данъците ти е 20 евроцента за киловатчас? Само от тях имаш 20 евро за литър и отделно трябва да си начислиш цената на тока, тази вечер в 20 часа цената е около 1 евро - 100 евро за литър. Честито.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    То няма цените да са отрицателни ако трябва много ток защото това само по себе си вдига цената.. Но е добре да обира излишъците и хем соларите да са доволни, че не са на минус хем тоя който ползва тока да го прави за жълти стотинки ако е близо до централата и няма нужда от такса пренос
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    След 10-15 години може и да са достатъчно евтини синтетичните не се знае. Тогава сигурно един обикновен хибрид като Корола ще харчи 3.5 на 100