Германският министър на финансите Кристиан Линднер възкреси дебата относно решението на Европейския съюз да забрани продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г., търсейки повече изключения от даденото за горива, произведени с използване на възобновяема електроенергия и въглероден диоксид, уловен от атмосферата.
„Трябва да отидем по-далеч и като цяло да се фокусираме върху технологичната отвореност. Синтетичните течни горива и биогоривата също са начин да бъдем щадящи към климата", каза Линднер пред вестник Augsburger Allgemeine.
Министърът беше категоричен, че пазарът, а не политиците, трябва да решават какво е жизнеспособно и какво искат потребителите. Той допълни, че федералното правителство ще използва данъчна политика за подкрепа на биогоривата, както и на електронните горива.
Представители на ЕС през март миналата година подписаха сделка, която на практика прекратява продажбата на повечето нови двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Забраната почти пропадна, след като Германия я блокира, но по-късно властите се отказаха и беше постигнато споразумение, позволяващо на автомобили, работещи изцяло с електронни горива, да се зачитат към нулевите климатични цели на блока.