IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lambrghini не се отказва от ДВГ - ще залага на синтетични горива

Пълното преминаване към електричество все още далеч не е оптималният вариант за компанията

Главният изпълнителен директор на Lamborghini Стефан Винкелман каза пред Autocar, че що се отнася до двигателите с вътрешно горене, неговата компания „може да си позволи да остави вратата отворена поне още няколко години“.


Lamborghini


„Ние сме глобална компания, така че не е добре ако се концентрираме само в изискванията на една зона - нашите автомобили трябва на носят вдъхновение навсякъде. Планът е нашите ежедневни автомобили (SUV моделът Urus и новият Lanzador GT) да бъдат и двата напълно електрически до края на десетилетието. При суперспортните автомобили обаче ще бъдем хибридизирани; и тези коли ще живеят поне още осем или девет години от сега (до началото на 2030 г.). И така, като се има предвид, че типичен цикъл на развитие за нова спортна кола е четири години, имаме още време да гледаме и да изчакаме, докато картината стане по-ясна“, коментира Винкелман.

„Със сигурност виждаме ясна тенденция от нашите по-млади купувачи към устойчивост. Общият отпечатък на нашата марка по отношение на обема на вредните емисии на нашите автомобили е незначителен; но чувството ни за социална отговорност към марката е много по-голямо и трябва да го уважаваме.

Истината е, че ние просто не знаем каква част от съществуващата ни клиентска база за спортни автомобили вече може да обмисли електрическа алтернатива. Все още дори не питаме. Първо, трябва да ги подготвим по начин, който е надежден. Трябва да правите нещата в правилния ред. С Lanzador, например, дойдохме с концепция, визия: нещо реално. Само след като хората го видят, можете наистина да прецените дали пазарът е готов“, допълва топ-мениджърът.

Винкелман казва, че не е обезпокоен от идеята Lamborghini да стане изцяло електрическа марка, дори в най-дивите си и най-насочени към ентусиасти модели.

„Когато погледна назад пет-шест години, когато взехме решение да преминем към хибрид, това беше трудно решение. Никой не мислеше, че ще бъде прието. Така че трябва да мислите за общественото мнение като за филм, а не за моментна снимка. Ясно е, че ще има момент във времето, когато изцяло електрическите спортни автомобили могат да бъдат дори по-емоционални от тези с ДВГ. Изходната мощност вече е толкова невероятна. Това, което трябва да докажем, не е представянето, а динамиката на управление и вълнението от шофирането.

Всъщност вече виждаме времето, когато енергийната плътност на батерията ще позволи да се правят още по-пъргави EV суперколи от тези с ДВГ, които имаме днес. С достатъчно старание от наша страна можем да направим тези коли още по-емоционални и за нашите собственици“, казва още топ-мениджърът.

Винкелман добави, че технологията е за фирмата да се развива и доказва, вместо да чака други марки да продължат напред. „Знаем, че вече не сме първите, но когато стигнем дотам, искаме да сме най-добрите“, каза той.

„За мен лично не съм решил дали предпочитам синтетични горива или електрическо задвижване за суперспортните автомобили. За моделите за ежедневни шофьори наистина няма алтернатива на електромобилите. Съмнението ми относно синтетичните горива е свързано само с мащабите. До 2035 г. все още ще има милиарди коли по пътищата с двигатели с вътрешно горене и ако искаме да направим нещо реално за глобалните емисии, най-добрият начин да го направим на теория е със синтетично гориво. Но не съм убеден, че това е осъществимо.

В момента цялата индустрия вече инвестира в технологии за батерии. Така че като индустрия - и очевидно не само в полза на марки като Lamborghini, се нуждаем от по-голям консенсус и фокус", казва още шефът на италианския производител.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти защо реши че горя от желание да те гледам или виждам? И как пък реши че докато шофирам съм извадил компютъра и щракам на клавиатурата за да ти отговоря в момента? Незнайно защо си мислите че света се върти около вас и това което виждате от терасата. За разлика от вас аз не влагам емоции в това за което пише, а говоря за реалността, такава каквато е., независимо дали ми харесва или не. Вие сте тези които мразите мразите мразите и хейтите заради самата омраза и лъжете нагло променяйки реал.
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Илиян ( преди 1 година )
    Как ще ме видиш, след като се криеш зад монитора под псевдоним, който не можеш да си позволиш и се утешаваш с хейтване в интернет.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Навсякъде е пълно със зарядни станции за електромобили. Днес минах покрай десетина, а дори в момента стоя срещу една на която се зарежда един спарк. Докато рук искал да си купи синтетично гориво по 100 лв за литър и щял да си продаде електромобила, ама нямало откъде да си купи такова гориво. Иначе въобще не го бъркало. На него не му вярвам, но пък съм склонен да вярвам че на собствениците на lamborghini няма да им пречи. Ти би ли зареждал синтетично гориво на 10 евро литъра?
  • #4
    2 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Рециклирането на литиеви клетки ти е тъмна Индия. Виждам, че ползваш Интернет - като за начало потърси колко са заводите за рециклиране на батерии в Европа (от мин. 3 източника) и пиши тука резултатите да се ограмоти народа. Виждам и че си много загрижен за екология, само не виждам да ходиш с пликче по кръстовищата да събираш изгорели газове, нито филтри и стари чаркалаци по храстите... Стане ли дума за 3-фазни коли, клавиатурните еколози налазват като мухи лaйнарки.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Ламборгини се присъединяват към Стелантис и Порше,за използване на синтетични горива.Само магарето Бустер4о,още се противи.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    илиян ( преди 1 година )
    От колите с ДВГ могат да се рециклират абсолютно всички детайли и при това безопасно. Рециклирането на батерията от друга страна може да бъде опасен бизнес. Срязване твърде дълбоко в клетката на Tesla или на грешното място може да доведе до късо съединение, изгаряне и освобождаване на токсични изпарения. Да не говорим за произвеждането им! Тези прости факти изобщо не са калкулирани от подкупните политици, които "спасяват планетата".
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    марките с яки ДВГ никога няма да минат на електромотори, където ще са еднакви със всички останали. Ламбо с ел. няма да е много по различно от шир потреба тесла.