IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германският министър на финансите иска повече опции за ДВГ след 2035 година

Федералното правителство ще въведе данъчна политика за биогоривата, заяви Кристиан Линднер

Германският министър на финансите Кристиан Линднер възкреси дебата относно решението на Европейския съюз да забрани продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г., търсейки повече изключения от даденото за горива, произведени с използване на възобновяема електроенергия и въглероден диоксид, уловен от атмосферата.


Германия


„Трябва да отидем по-далеч и като цяло да се фокусираме върху технологичната отвореност. Синтетичните течни горива и биогоривата също са начин да бъдем щадящи към климата", каза Линднер пред вестник Augsburger Allgemeine.

Министърът беше категоричен, че пазарът, а не политиците, трябва да решават какво е жизнеспособно и какво искат потребителите. Той допълни, че федералното правителство ще използва данъчна политика за подкрепа на биогоривата, както и на електронните горива.

Представители на ЕС през март миналата година подписаха сделка, която на практика прекратява продажбата на повечето нови двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Забраната почти пропадна, след като Германия я блокира, но по-късно властите се отказаха и беше постигнато споразумение, позволяващо на автомобили, работещи изцяло с електронни горива, да се зачитат към нулевите климатични цели на блока.


0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Адреналинката електричка,само една електропещ е 32 квт.Как мислиш,дали имаме само една.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Аз сигурно продавам краставици на пазара,щом ти мислиш че цех няма.
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Както виждаш днес в началото на пролетта, инсталираните 3000 MW фотоволтаици произвеждаха 2400 MW по обяд като още от сутринта започнаха с около 2000MW. Тоест от сутрин до вечер шефът ти може да разчита на около 20 киловата всеки слънчев ден - доказано от практиката и омразния сайт на всеки един антиматематик. Сайта на ЕСО, който разбива всички опорни точки на пух и прах. Другият омразан сайт на ibex - цената не винаги е безплатна и петте години, стават 2-3, като добавиш и цената на енергията
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Понеже примерът ти е измислен и такъв цех, шеф, фотоволтаици и пещи не съществуват, ще ти дам хипотетичен пример с примерни 30 kW централа, за да интерполираме по-лесно и евентуално да разбереш (не тая особени надежди това да се случи през следващите три години обяснения). 30 kW фотоволтаична система струва 21 000 лв с конструкцията. За година произвежда около 40 мегаватчаса. Дори при нулеви цени на тока, спестява по 100 лв за такса пренос - 4 000 лв на година - връща инвестициите за 5 год.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Какво значение има къде са фотоволтаиците, след като са свързани към същата партида на цеха и намаляват консумацията на цеха или дори връщат в мрежата при излишък? Няма никакво значение дали фотоволтаиците са на покрива, на паркинга или извън оградата до цеха в поляната. Свързани са след електромера. Шефът ти щеше да е на загуба единствено и само ако е инсталиран повече фотоволтаици отколкото му е необходимо. Сега си е на чиста печалба с максимален добив.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    За антиматематиците ( преди 1 месец )
    Себестойността на киловатчас произведена енергия от фотоволтаици е около 3 стотинки за киловатчас, ако разделим стойността на инвестицията на произведената енергия за 25-30 години напред. При 17kWh/100км, това прави около 50 стотинки на 100 км. За производство на синтетично гориво е необходимо 40 пъти повече енергия - стартираме с едни 20 лв на 100 км още преди да сме инвестирали в инсталации за улавяне на въглероден диоксид и инсталации за производство и съхранение на водород. Дали има смисъл
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    А,ясно заяждаш се.Шефа инвестира фотоволтаици на покрива на цеха за проба.По обяд едва покриват осветление и вентилация.На навеса на паркинга за коли,няма фотоволтаични панели,няма и паркирани електрокари.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До функционално негр ( преди 1 месец )
    Поредната изява на психопатия. Сутринта богатия шеф беше инвестирал милиони във фотоволтаици на покрива, тази вечер вече няма нито един фотоволтаик от който работниците да си заредят поне един километър днес. Нищо ново под слънцето което пече безплатно, но от него не се произвежда безплатна енергия, както си мислят антиматематиците.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Засега моите панели произвеждат по-скъпа енергия отколкото да си я купя! За всеки антиматематик може да изглежда че като вложиш един милион във фотоволтаици започваш да произвеждаш безплатна енергия и затова има толкова фалирали умници като тебе, които са се втурнали да печелят от безплатното. Централата започва да произвежда безплатна енергия чак когато си си върнал парите. Това няма да стане никога ако тръгнеш да произвеждаш синтетично гориво с тази енергия.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    От работниците няма такъв с електрокар.За чиф му е на шефа навеса с фотоволтаици.Той е с Мерцедес.