IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda подкрепи отлагането на забраната за бензинови и дизелови коли

Японският производител смята, че сега има повече време за проучване на неутралните горива

Не всички в автомобилната индустрия останаха смаяни от новината от миналия месец, че планът на Великобритания за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили се отлага с пет години. Всъщност Mazda вярва, че този ход е „много добър“.


Mazda


Това, че японската марка мисли по този начин, едва ли е изненада, след като пусна само една електрическа кола досега - MX-30, която не впечатлява, нито с пробег, нито с иновации, а в същото време набляга на разработка на нови дизелови двигатели.

И докато няколко производители разчитаха да бъдат напълно електрически до 2030 г., Mazda просто обеща да бъде напълно електрифицирана до началото на следващото десетилетие, прогнозирайки, че BEV автомобилите ще представляват 25-40 процента от продажбите .

Според генералния мениджър на разработката на силовите агрегати на Mazda - Кота Мацуе, отлагането на забраната за производство на нови коли с ДВГ до 2035 г. ще даде на индустрията повече време за проучване на алтернативни решения на проблема с емисиите.

„Това решение на Обединеното кралство е много добро за нас. Смятаме, че електрическите батерии са само едно от решенията за въглеродна неутралност, но от друга страна имаме повече възможности да използваме настоящия двигател с вътрешно горене за въглеродно неутрални горива“, обясни той.

Като се има предвид ангажиментът на японците към хибридната технология - Mazda продава меки хибриди , плъгин хибриди и сега версия на MX-30 с роторен двигател и удължен пробег - компанията възлага своите надежди на „електронните горива“, въпреки че Мацуе признава, че налагането на масово въглеродно неутралното гориво е също толкова трудно, колкото и преминаването към електричество.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 11. А защо въобще трябва да се произвежда този билетът много след като не намалява въглеродния отпечатък, а го запазва същия? За да се заобикалят вратички в закона, за да могат някои хора да си продават автомобилите а други хора да те принуждават да плащаш повече на литър заради екологията? Ето заради тези игрички хората с право мразим зелените и за съжаление повечето мразите думата екология, която по същество е нещо добро, ако подбудите са наистина екологични.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Събрали се животните в гората: Хайде да играем една игра! Кравата ще се казва Муй, заека Зуй и хамстера: Ааа, аз няма да играя!
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Какво значи няма земя пълно е със земя а и няма всичко да е на биоетанол
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Точно за това говоря. Няма гориво което да не оказва пагубно влияние върху природата, с изключение на водорода. Но пък неговото производство е изключително скъпо и неефективно. Въпреки това е оправдано да се смеси с природния газ в газопреносната система, защото може да се ползва директно без допълнителна обработка или втечняване, което е по-добре отколкото да се губи. Така се съхранява 70% от енергията, вместо със същият този водород да бъдат произведени синтетични горива, съхраняващи 10%.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Този спор го водихме един път вече, с числа и сметки. Биогоривата са напълно, изцяло, несъмнено и категорично неустойчиви. Просто няма толкова земя. Дори в момента, когато биогоривата представляват малък процент от световната консумация, вече оказват пагубно влияние върху природата, защото се гледат основно в държави като Бразилия и Индия, къде се изричат хилядолетни джунгли, за да се садят маслодайни или захарни посеви.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Обърках се преди малко. Съгласих се много бързо, че колкото се изгорят толкова и ще погълне. Забравих въглеродните емисии и мръсотиите и отровите на въздуха и от тракторите и камионите от изгарянето на биодизел за обработка и транспорт на продукцията, а не само от ауспуха на автомобила който изгаря биоетанола. Тях смяташ ли ги?
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Това за въглеродния отпечатък е ок. Но реално не го намаляш и въглеродният диоксид си остава толкова. Но какво ще кажеш за замърсяването на въздуха?Кажи сега колко площ и с каква култура трябва да се засади, за производство на гориво за 13 000 километра годишно? Ще започна аз с отговор за да не се чувстваш като на разпит. За електромобил трябва веднъж на 25 години да се засадят 10 квадратни метра фотоволтаици, за да спести на атмосферата около 40 тона СО2 и 0 замърсяване на въздуха.
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    А ми био е колкот изгориш толкос консумира като цо2 обратно тоест не се отдвля остатък цо2 в атмосферата щото е едно към едно изгорено поето от разстителността.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Много обичам такива красиви мисли, как нещо било екологично и като попиташ с какво помага на екологията и как намалява въглеродния отпечатък, започват да мрънкат
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А конят подкрепи отлагането на забраната на каруците.