IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda ще продава дизели, докато хората ги искат

Японците са убедени, че на някои пазари такива коли ще продължат да се търсят

След скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen през 2015 г. търсенето на дизелови автомобили непрекъснато намалява. През миналия месец те дори записаха по-слаби продажби в Европа от електрически коли, което се случва за първи път в историята. Това обаче не означава, че автомобилните производители ще се откажат от тях.


Mazda


Японската компания Mazda обяви, че ще продължи да предлага дизелови модели, докато хората ги искат. През миналата година Mazda пусна на пазара два нови редови шестцилиндрови двигателя, като един от тях беше 3,3-литров дизел с турбокомпресор. В Европа той се предлага за CX-60, където е част от мека хибридна система и развива 251 к.с.

„Ако клиентите ни искат дизели, стига да можем да спазваме разпоредбите за емисиите по ефективен начин, ние ще продължим да им ги предоставяме. Търсенето на такива двигатели отслабва и може да не се увеличи, но ние ще продължим да доставяме дизелови мотори на пазарите, които ги идкат – коментира продуктовият мениджър на Mazda CX-90 - Мицуру Вакие, цитиран от CarExpert.

Именно CX-90 е друг нов SUV на Mazda, който се продава с 3,3-литровия турбодизел, като този вариант се предлага в Австралия. Неговите задвижващи агрегати са идентични с тези на CX-60, който е предназначен за Европа. Двата SUV-модела споделят една и съща платформа с надлъжно разположение на двигателя, като се предлагат както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    0895021144 - zvynkai ( преди 8 месеца )
    Mani gi tiq maslarki mngo gniqt, Aludi e markata karam A3 format s iztarbusheni katalizatori, premahnat DPF i EGR i gi kasam vsichkite, ima i chip obshto 170konq ( ne sam go meril na dyno)
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 10 ( преди 8 месеца )
    Производителите не се опитват да направят възможно най-икономичия автомобил. Разходът отдавна не е основен критерий за избор на кола за 99% от хората (и никога не е бил). Целта им е да постигнат разход, и то за цялата флотилия, който да ги вкара в регулаторните рамки.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Доколкото знам само Мерц има зареждаеми дизел хибриди и се сещаш, че не си струват щото са супер скъпи макар да са суперикономични и с приличен градски пробег. Според мен дизелови хибриди имат смисъл само при супер големи коли повече от тази Мазда които в Европа са рядкост а извън Европа дизела не е така популярен особено при най-добрата марка в хибридите - Тойота
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Какво стана с дизел хибридите, на хартия това трябваше да е най-икономичната кола?
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 8 месеца )
    Дизела така или иначе е по скъп доваки на ад блу подгревни свещи и тн.По скъп за произвотство затова и крайната цена на дизела е по висока
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    до 7 ( преди 8 месеца )
    Само че на Мазда на дизелите им липсват двете основни предимства на дизела: ниският разход и високият въртящ момент. Та да те питам: за какво ти е такъв дизел?
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 8 месеца )
    По малка литрова мощност води до разтоварване на мотора. По здрав, по издържлив във времето, по евтин за обслужване, често и по малка консумация според ск. кутия и теглото на колата. За висока литрова мощност ти трябват скъпи материали, допълнителни системи и прочее. Аз съм фен на Мазда, защото само те произвеждат все още мотори без турбо. Убеден съм, че турбото и даунсайзинга са булшит. Няма да убеждавам никого, но за мен така стоят нещата. Не харесвам "изнасилена" техника.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дизел пауа :) то и аз мога и тате може, ама она козата си сака пръч... Докато може - да правят, че с тия моди накрая пеш ще се ходи :)
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Конкретно от този дизел не знам какъв е смисъла при положение, че е над цената на зареждаемия хибрид с 2.5 литра обем и доста по-добра обща мощност
  • #4
    6 rate up comment 13 rate down comment
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Нали разреши любимите ти синтетични горива и след 2035г какъв е проблема? А и ДВГ на водород на което също ти държеше по едно време преди да се усетиш какви простотии плещиш както обикновено. Иначе аз лично съм и за да останат най-икономичните и екологични хибриди дори с нефтено гориво за да си личи колко голяма ще е разликата в полза на тока тогава