С пълна скорост напред за спиране на емисиите по пътищата през 2035 г., но с използването на „широка гама от иновативни технологии“ и „технологично неутрален подход, в който синтетичните горива могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното ревизия“.Б
Това обяви Урсула фон дер Лайен, която беше преизбрана за председател на Европейската комисия. По този начин тя казва „да“ на т. нар. „електронните горива“ (e-fuels), които биха поддържали двигателите с вътрешно горене живи дори след средата на следващото десетилетие, когато забраната за продажба на бензинови и дизелови автомобили в Европа ще влезе в сила.
„Спирането на ендотермичните двигатели от 2035 г. ще изисква технологично неутрален подход, при който електронните горива и електрическите автомобили ще имат еднакви шансове. Важно е и двете да се придържаме към целите и да се уверим, че технологията е неутрална“, каза Фон дер Лайен в речта си след преизбирането си на поста.
Това означава, че от от Европейската комисия ще зависи дали ще даде роля на електронните горива в прехода на автомобилите към нулеви емисии. Това ще бъде решено през 2026 г., когато Брюксел ще трябва да преоцени екологичната устойчивост на синтетичните горива и евентуално да разреши техните използване.
Въпреки това Фон дер Лайен посочва, че „целта за климатична неутралност за автомобилите до 2035 г. създава предвидимост за инвеститорите и производителите“. Остава да се разбере каква роля за постигането на тази цел ще играят биогоривата, който влизат в плановете на много от автомобилните производители в Европа.