IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фон дер Лайен: „Равни шансове за е-горива и електрически автомобили“

Сред преизбирането си председателят на Европейската комисия потвърди курса към спиране на ДВГ през 2035 година

С пълна скорост напред за спиране на емисиите по пътищата през 2035 г., но с използването на „широка гама от иновативни технологии“ и „технологично неутрален подход, в който синтетичните горива могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното ревизия“.Б


биогориво


Това обяви Урсула фон дер Лайен, която беше преизбрана за председател на Европейската комисия. По този начин тя казва „да“ на т. нар. „електронните горива“ (e-fuels), които биха поддържали двигателите с вътрешно горене живи дори след средата на следващото десетилетие, когато забраната за продажба на бензинови и дизелови автомобили в Европа ще влезе в сила.

„Спирането на ендотермичните двигатели от 2035 г. ще изисква технологично неутрален подход, при който електронните горива и електрическите автомобили ще имат еднакви шансове. Важно е и двете да се придържаме към целите и да се уверим, че технологията е неутрална“, каза Фон дер Лайен в речта си след преизбирането си на поста.


биогориво


Това означава, че от от Европейската комисия ще зависи дали ще даде роля на електронните горива в прехода на автомобилите към нулеви емисии. Това ще бъде решено през 2026 г., когато Брюксел ще трябва да преоцени екологичната устойчивост на синтетичните горива и евентуално да разреши техните използване.

Въпреки това Фон дер Лайен посочва, че „целта за климатична неутралност за автомобилите до 2035 г. създава предвидимост за инвеститорите и производителите“. Остава да се разбере каква роля за постигането на тази цел ще играят биогоривата, който влизат в плановете на много от автомобилните производители в Европа.


0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 1 месец )
    Ако върнем лентата назад, прогнозите ми бяха за 10 милиона максимум Тесли и падане 50% средногодишен ръст през 2025 година. Можеш да върнеш няколко години назад и да провериш. На всеки отказ на производство на електромобили на европейските и японските производители, казвах че това е най-прекия път да се сбъднат 20 милиона, като винаги съм твърдял че китайците са единствените които могат да спрат Тесла да продължи своя 50% ръст. За разлика от вас психопатите, аз мога да го докажа с цитати.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 1 час )Те и батериите бяха много скъпи и електриците вярвате, че тепърва хем ще им пада цената хем ще им се вдига качеството. Ама при горивата е невъзможно да се случи така ли? Никога няма да има икономия от мащаба, никога няма да се открие по-добър катализатор. Никога няма да дойде нова идея." Това го чакаме отдавна за водорода. Но цената му вместо да пада върви здраво нагоре. Миналата година цената в Германия беше 15 евро в момента е 23,99 за килограм водород - за 100 км.
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Митичен,не ти е сефте да завъртиш дупето на 180 градуса.Геометричната прогресия и ръст от 50 процента всяка година,се обърна на средногодишно.Мантрата за двайсет милиона Тесли намси коя година.
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 1 месец )
    Добре би било освен с обиди да се аргументираш кое от прогнозите ми не се сбъдна и не продължава да се сбъдва? Скъпият ток от фотоволтаици който тогава беше 80 ст. за киловатчас при положение че мариците произвеждаха на 10 ст., а АЕЦ Козлодуй на 5 ст.? Това че фотоволтаиците ще произвеждат повече енергия от въглищата, защото ще произвеждат по-евтин ток? Това че водородът няма бъдеще, защото не може да се конкyрира по никакъв начин с батериите? А синтетичните горива се произвеждат от водород.
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Прогноза на митичния бустер се била сбъднала??? То бива наглост и безочие,бустера направо уби змея.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Работя с вашите оптимистични прогнози за 2035 година, които е абсурдно да се сбъднат. Точно колкото беше абсурдно да се сбъднат прогнозите на Toyota за водорода. Но пък прогнозите ми от преди 12 години когато спорихме на референдума за АЕЦ Белене, вече на 90% са се сбъднали, въпреки че тогава звучаха абсурдно. Допускам че до още 4-5 г. ще се сбъднат и прогнозите за връщане на енергия от батериите в мрежата, за да съм познал на 100%. Това е решението на цена от 2 лв за kWh вечерно време
  • #18
    4 rate up comment 5 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    Целта е не да им забранят ДВГ, че великия им автопром е в колапс. Целта е хората да са сигурни че като изберат ДВГ ще могат след няколко години да го пробутат на някой. Този някой в повечето случай е от по бедните страни членки. Та след 10 години - баповеца Гоч-0 дето ненавижда електричките дето няма кеф от тях, ще ката кола за 20 000 и ще зарежда за 5000 един резервоар. Съшото е и сега - 30 годишна кола за 800 лева пълни гориво за 200 лв. Найс а? В номента прогнозната цена е 40 лв. за литър.
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    Аз и батерия за съхранение на излишната енергия от фотоволтаиците нямам все още. Не им е дошло времето. По-точно не им беше дошло. Благодарение на споровете с вас, само преди няколко дни видях че цената на модул от Тесла модел s с капацитет 5,2,kWh е паднала от 1 000 на 300 долара плюс 99 доставка, което вече прави смисъл. Допреди три месеца при 1000 цикъла живот на батерията (в най-песимистичния случай) 1 цикъл струваше 11 цента, което е по-скъпо от нощната тарифа, то вече струва 4 цента
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бустеров пак се вторачи в звездите! Взе да прогнозира за 2035 година, "функционално грамотния".
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митьо Бустеров,къде да си дам заявката за "безплатниия" ток.За един приятел питам.