IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фон дер Лайен: „Равни шансове за е-горива и електрически автомобили“

Сред преизбирането си председателят на Европейската комисия потвърди курса към спиране на ДВГ през 2035 година

С пълна скорост напред за спиране на емисиите по пътищата през 2035 г., но с използването на „широка гама от иновативни технологии“ и „технологично неутрален подход, в който синтетичните горива могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното ревизия“.Б


биогориво


Това обяви Урсула фон дер Лайен, която беше преизбрана за председател на Европейската комисия. По този начин тя казва „да“ на т. нар. „електронните горива“ (e-fuels), които биха поддържали двигателите с вътрешно горене живи дори след средата на следващото десетилетие, когато забраната за продажба на бензинови и дизелови автомобили в Европа ще влезе в сила.

„Спирането на ендотермичните двигатели от 2035 г. ще изисква технологично неутрален подход, при който електронните горива и електрическите автомобили ще имат еднакви шансове. Важно е и двете да се придържаме към целите и да се уверим, че технологията е неутрална“, каза Фон дер Лайен в речта си след преизбирането си на поста.


биогориво


Това означава, че от от Европейската комисия ще зависи дали ще даде роля на електронните горива в прехода на автомобилите към нулеви емисии. Това ще бъде решено през 2026 г., когато Брюксел ще трябва да преоцени екологичната устойчивост на синтетичните горива и евентуално да разреши техните използване.

Въпреки това Фон дер Лайен посочва, че „целта за климатична неутралност за автомобилите до 2035 г. създава предвидимост за инвеститорите и производителите“. Остава да се разбере каква роля за постигането на тази цел ще играят биогоривата, който влизат в плановете на много от автомобилните производители в Европа.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,ще чакат да пекне сутрин слънцето и щом цените станат отрицателни,хем ще произведат синтетични горива,хем ще им плащат за това.
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те и батериите бяха много скъпи и електриците вярвате, че тепърва хем ще им пада цената хем ще им се вдига качеството. Ама при горивата е невъзможно да се случи така ли? Никога няма да има икономия от мащаба, никога няма да се открие по-добър катализатор. Никога няма да дойде нова идея.
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За производство на синтетични горива за 100 км пробег е необходима 10 пъти повече енергия отколкото да се зареди електромобил за 100 км. Ако днес в 20:00 цената на тока е 2 лв и 20 стотинки за киловатчас заради недостига на енергия, колко ли ще струва, ако започне масово производство на синтетични горива?
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да перефразираме. От 2035 година автомобилите ще отделят абсолютно същите емисии, но горивата ще са много по-скъпи. Синтетичните горива отделят същите емисии като изкопаемите.