IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фон дер Лайен: „Равни шансове за е-горива и електрически автомобили“

Сред преизбирането си председателят на Европейската комисия потвърди курса към спиране на ДВГ през 2035 година

С пълна скорост напред за спиране на емисиите по пътищата през 2035 г., но с използването на „широка гама от иновативни технологии“ и „технологично неутрален подход, в който синтетичните горива могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното ревизия“.Б


биогориво


Това обяви Урсула фон дер Лайен, която беше преизбрана за председател на Европейската комисия. По този начин тя казва „да“ на т. нар. „електронните горива“ (e-fuels), които биха поддържали двигателите с вътрешно горене живи дори след средата на следващото десетилетие, когато забраната за продажба на бензинови и дизелови автомобили в Европа ще влезе в сила.

„Спирането на ендотермичните двигатели от 2035 г. ще изисква технологично неутрален подход, при който електронните горива и електрическите автомобили ще имат еднакви шансове. Важно е и двете да се придържаме към целите и да се уверим, че технологията е неутрална“, каза Фон дер Лайен в речта си след преизбирането си на поста.


биогориво


Това означава, че от от Европейската комисия ще зависи дали ще даде роля на електронните горива в прехода на автомобилите към нулеви емисии. Това ще бъде решено през 2026 г., когато Брюксел ще трябва да преоцени екологичната устойчивост на синтетичните горива и евентуално да разреши техните използване.

Въпреки това Фон дер Лайен посочва, че „целта за климатична неутралност за автомобилите до 2035 г. създава предвидимост за инвеститорите и производителите“. Остава да се разбере каква роля за постигането на тази цел ще играят биогоривата, който влизат в плановете на много от автомобилните производители в Европа.


0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 31 ( преди 4 месеца )
    Толкова си функционално неграмотен, че не се усещаш че ми правиш комплимент с Дънинг Крюгер. Повече от очевидно е, че и двамата сме с дънинг Крюгер. Ти в частта че надценяваш знанията си и имаш фалшиво самочувствие и си мислиш че всичко знаеш и само даваш акъли, А аз от другия край при който самочувствието ми е по-малко от знанията и не обяснявам Какъв инженер съм, а постоянно питам събеседниците си за нова информация и съм готов да си променя мнението, ако се аргументират с факти. Благодаря!
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пръдлив, високите технологии се развиват не с дни, а с часове. Това че днес съм фен на дадена технология не означава че утре няма да е остаряла и да ми харесва някоя повече. За разлика от тебе аз съм обективен и не съм вманиачен сектант на тема Toyota corolla 1990 която е любимата ми кола и ще е такава завинаги. Беше ми любима през 95-та година ама от тогава смених много други любимки. Това да не е жена, за да и се врека до гроб. Новите технологии за това са нови, защото утре остаряват.
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    И тротинетка, фактът че сменяш фаворити говори единствено че не разполагаш с вярна информация - типично по Дънинг-Крюгер. Както виждаш, на феновете на Тойота не им се налага да го правят.
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Хех, тротинетката имал нов фаворит - китайците начело с другаря Жи и китайската комунистическа партия със щедрите субсидии за електромобили и солари. Ще ги видим колко време ще изкарат така.. А, между другото, манкен на Дънинг-Крюгер ти пасва идеално.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Абе каскет ( преди 4 месеца )
    Ето ти определение от Уикипедия: "В популярната култура ефектът на Дънинг-Крюгер често се разбира погрешно като твърдение за обща свръхувереност на хора с ниска интелигентност вместо специфична свръхувереност на хора, които не са квалифицирани в конкретна задача." Посочи ми в коя задача не съм квалифициран и имам свръх увереност? Както виждаш аз винаги говоря с практически примери факти и цифри. Ти в какво си компетентен освен в сектантство - Тойода каза, значи е вярно. Преди и аз му вярвах..
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 4 месеца )
    Толкова ти е промит мозъка и толкова голяма злобата към Илон Мъск, че не се усещаш че втора година имам нов Фаворит - китайците от които Мъск си купува повечето батерии. Онези незапалими евтини желязофосфатни батерии които не се нуждаят от редки елементи и имат по-голям живот от по-скъпите си аналози. Китай който вече ползва въглищните централи като бекъп, за когато няма евтина възобновяема енергия, което е все по-рядко. Аз съм фен на технологиите, а не на личности, фирми или народности
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 4 месеца )
    Напълно си прав. Аз знам, че нищо не знам и постоянно задавам въпроси на събеседниците си точно според ефекта дънинг Крюгер. Ти и всичките ти самоличности сте на другия полюс. Нищо не знаете но си мислете че разбирате всичко. При мен както си описал има градация, защото съм оставил чашата наполовина празна и гледам да я допълвам със знания. Вие сте напълнили вашата чаша догоре с глупости и няма място за нищо и не си промените мнението. Сподели нещо за водорода и Toyota да се посмеем?
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Един е свети Илюзион и Теслю е неговия пророк.
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Както много пъти съм казвал, Тесльо е типичният манекен на Дънинг-Крюгер. Мантрите му за 20 милиона Тесли през 2030 бяха когато беше стигнал "върха на глупoстта" (peak of mount stupid). Сега се е запътил към "долината на отчаянието" (valley of despair), и започва да се отрича от глупотевините си, а когато достигне "склонът на просветлението" (slope of enlightenment), ще започне да проумява че Акио Тойода е прав в прознозите си за максимум 30% електромобили при настоящите технологии.
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 4 месеца )
    Пък и прогнозите нали за това са прогнози. Това не са факти. Правя предположения на база днешните данни, които утре се променят с което се променя и прогнозата. Напълно нормално е да си променя и актуализирам прогноза за след 10 г. което ме прави лош пророк, за разлика от вас, които си променяте мнението за отминали факти събития и обстоятелства и изопачавате реалността, което ви прави патологични лъжци и манипулатори с научното наименование психопат. Не се притеснявам да объркам прогнози.