IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви рискове крие покупка на нова кола, произведена преди 2-3 години

Цената на "залежалата" стока на дилърите може да е по-изгодна, но понякога не си заслужава

Складовете на някои дилъри, са пълни с нови автомобили. И сред тях има превозни средства, произведени през 2022 или 2023 година. Тяхната продажба става по-бавно, още повече че възникват въпроси и относно тяхното техническо състояние. Струва ли си изобщо покупката на такова превозно средство и какви рискове крие тя?


покупка на кола


Всъщност, технически разлики между един и същ автомобил, произведен през 2022 и 2025 няма. Има обаче един важен нюанс – някои коли могат да бъдат обявени от дилъра за продадени, за да може търговецът да изпълни плана си. От този момент влиза в сила гаранцията на производителя.

Затова, не е изключено, при покупката на кола, произведена преди 2-3 години, да се окаже, че оставащият срок от гаранцията е по-малък от обявения за модела. Затова преди сделката е важно да се провери началната дата на гаранцията. Търговецът е длъжен да предостави тази информация по искане на клиента.

Що се отнася до цената, колкото по-дълго колата е съхранявана на паркинг, толкова по-голяма отстъпка вероятно ще предложи дилърът. Опитни купувачи се възползват от това успешно, но нещата често не са толкова прости. Причината е, че колата изглежда перфектно отвън и отвътре, но може да крие някои изненади под капака.


покупка на кола


Акумулаторът, например, може да бъде напълно разреден или пък да не е оригиналният, който е отишъл при друг автомобил в сервизния център. Заради дългия престой по гумите се образуват микро пукнатини, а маслото и антифризът се превръщат в мътна течност със съмнителни характеристики. Маркучите, ремъците и уплътненията могат да изсъхнат и дори да се спукат.

Също така могат да възникнат проблеми със сензори, мултимедийна система, камери и други електронни компоненти. Затова, при проверка на автомобил, трябва да се обърне внимание на наличието на корозия, петна, лющеща се боя и други признаци на стареене. Най-добре е да се направи това в присъствието на доверен специалист.

Всеки открит проблем или недостатък може да бъде използван успешно за смъкване на цената. Или за получаване на втори комплект гуми, допълнителни аксесоари и други придобивки.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 дни )
    Мне, те бяха доста коли и малко по малко се продадоха, но само на нашата бяха слагали временни номера само за 1 месец, даже и аз я бях тествал година и нещо преди това, ама тогава още я продаваха на почти двойна цена на тази, на която я купихме. Изкуших ли се поне малко да взема от онези на по 0 км? Да, ама всички бяха черни с черен интериор, а аз черна кола пак не искам :D
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    6-ти, купил си тестов автомобил,а не залежал.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 дни )
    Купихме си такава залежала кола, но ремъци и т.н. не важат за нас, щото няма ауспух. Голяма електричка D-сегмент с голяма батерия и един куп екстри на цената на добре оборудвана Октавия и това, което ни наклони везните много, е, че колата е била карана 800 км на кратки тестови шофирания (сиреч - ако има фабричен дефект, е вероятно да се е проявил), и - дори имам доказателство от streetview - седи вътре в шоурума забодена в контакта, зиме-лете на неутрална температура, а не в някое поле...
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Петърчо, когато купуваш кола от официален дилър, която е стояла 2-3 години при тях, преди да ти я предадат тя минава проверка, дали всичко е ок- масло, ремъци, антифриз, акумулатор. Не е като по филмите - отиваш, дават ти ключа и си тръгваш с колата:))
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    3-ти, в автоиндустрията всяка една слязла от конвейра е за някой и е индивидулано конфигурирана. Никой (освен може би китайците) не произвежда колите като хляб. И точно поради тази причина не "залежават". Т. нар залежали са от отказани поръчки, или вътрешно фирмени далавери.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Anonimen ( преди 4 дни )
    Аз предпочитам колата да е карана 2-3 години и да е на 50х км отколкото да е стояла. Ако ще е чисто нова това значи да е стояла 6 месеца макс. В момента моята е проведена Май 2022, регистрирана декември и е на 50х км ;) без никави забележки и спи в гараж. Няма са се учудя ако е в по-добро състояние от същия автомобил стоял 3 г по паркинги показващ 30км пробег.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Едва ли за 2 години ще е чак толкова сериозно остаряването, а за 20% отстъпка доста хора биха поели "риска". Друг въпрос е доколко цените на новите коли в момента са адекватни, при положение че има свръх производство и пълни складове при много то марките.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Дали ще на 1, 2 или повече години се води кола "на старо", и се взема с всичките и предимства и недостатъци и до голяма степен търсенето определя цената. Дори модели произведени преди 2-3г може да са по скъпи от нова. Примерно има по хубав двигател, който е спрян за новата (важи особено за марки които се ориентират към малолитажки)