IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненада: Ограничение от 30 км/ч всъщност увеличава емисиите

Мащабно проучване на MIT опроверга напълно защитниците на по-ниската скорост в градовете

Ограничението на скоростта до 30 км/ч, въведено вече от някои големи градове и насърчавано от предишната Еврокомисия като средство за намаляване на замърсяването, всъщност има точно обратния ефект, показа мащабно изследване на MIT Senseable City Lab в сътрудничество с UnipolTech. Идеи за въвеждане на лимит от 30 км/ч има и в България.
  
    
ограничение, 30 км/ч, ограничение на скоростта
  
     
MIT Senseable City Lab, базирана в Кеймбридж, Масачусетс като част от Масачусетския технологичен институт, е направила изследването си с пълни симулации на ефекта от приложението на такъв лимит в град Милано. Заключението: намаляването на максималната скорост до 30 км/ч води до увеличение на времето за пътуване, но не сериозно - до около минута и половина средно. В пиковите часове обаче ефектът е значително по-голям.
  
   
Карло Рати, MIT, ограничение на скоростта
Карло Рати представя резултатите от проучването по телемост от Кеймбридж, Масачусетс
 
    
В същото време обаче чувствително се увеличават емисиите на въглероден оксид (CO), въглероден диоксид (CO2), азотни оксиди (NOx) и прахови частици (PM), особено в най-натоварените часове на деня, подчерта шефът на MIT Senseable City Lab Карло Рати. Основната причина е, че двигателите с вътрешно горене са проектирани да имат най-голяма ефективност обикновено при 70-80 км/ч. При по-ниски скорости изгарянето на горивната смес е по-малко ефективно. Средно за Милано прогнозата е емисиите на въглероден диоксид да се увеличат с 1.5%, а тези на особено вредните за човешкото здраве фини прахови частици - с почти 3%.

Лабораторията планира да продължи изследването, като проучи и ефекта върху безопасността. Това е другият коз на привържениците на ограничението от 30 км/ч - че то щяло да понижи чувствително броя на катастрофите. Засега обаче няма никакви убедителни научни данни, подкрепящи такова твърдение.
 
    

 

0 от 500
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    По прост шофер ( преди 4 месеца )
    Аз това го пиша от една година но някой усърдно го трие.Ако аз премина през града с 50км.за 20 м.ще отделя примирно единица вредни газове.Ако премина с30км. за 35 м.и при по лошия режим на двигателя ще отделя две единици газове.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    всеки може да стигне до този извод доста труд са положили тези изследователи.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Kreti ( преди 4 месеца )
    Баси и Университета , аз като бивш Танкист мога да им кожа това и без тъпите им изследвания.
  • #15
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Едно само не разбирам - за кого е изненада това?
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    да бяха послешали футуролозите и да бяха изградили и развили на няколко нива подземен надземен и въздушен-лифтов обществен електрически градски транспорт в градовете никой нямаше и да си помисли да си купува лично превозно средство ако е за уикенда и за ходене до морето има коли под наем плащаш такса за времето което ще ползва и не мислиш за разходи за подръжка застраховка сервизи но така се получава когато вие сте прости и не се разбираме
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Подобни приумици тръгват с идеята, че 100 процента го правят. Както в Испания преди 10 години - смъкнаха от 120 на 110 км/ч защото някой беше изчислил че така ще се харчи по малко гориво, оказа се че хората по принцип не карат със 120
  • #12
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Основният аргумент е безопасност, а не екология. Безумие е да се кара с 50 по малките квартални улички. Даже 30 е бързо за улици като "Ангел Кънчев", "Христо Белчев" или "Хан Крум'. За по-широките улици 50 е нормално, а за булевардите до 80.
  • #11
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Sameman ( преди 4 месеца )
    Аз затова съм щастлив в Хаджи Димитър - София, тама всички отсечки, момчета с голи глави, ги взимат на пълна газ и с дрифтене. Очевидно мислят за екологията и нашето здраве далеч преди тези еврог......
  • #10
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Картофчо ( преди 4 месеца )
    Е то голяма изследване е необходимо!!! Почти всички съвременни автомобили имат разходомери на таблото на колата. Тези умници дето го въвеждат за икономия не са ли минали с колата си по улицата с 30 км/ч и да видят какво им пише. После да минат с 50 и пак да видят какво пише! Такова ограничение може да се обоснове само от гледна точка на сигурността, защото от паркираните коли не се вижда, ако някое дете изскочи ненадейно пред теб. С по-ниска скорост има по-голяма вероятност да успееш да спре ...
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Никой никого не кара да живее насила в градовете. Въпрос на вкус и приоритети. Аз лично реших, че минусите са повече от плюсовете и се изнесох на село. Щом за някого плюсовете са повече и по-важни, и трябва да живее на всяка цена "у градо", защото иначе "няма работа", да не мрънка.