IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненада: Ограничение от 30 км/ч всъщност увеличава емисиите

Мащабно проучване на MIT опроверга напълно защитниците на по-ниската скорост в градовете

Ограничението на скоростта до 30 км/ч, въведено вече от някои големи градове и насърчавано от предишната Еврокомисия като средство за намаляване на замърсяването, всъщност има точно обратния ефект, показа мащабно изследване на MIT Senseable City Lab в сътрудничество с UnipolTech. Идеи за въвеждане на лимит от 30 км/ч има и в България.
  
    
ограничение, 30 км/ч, ограничение на скоростта
  
     
MIT Senseable City Lab, базирана в Кеймбридж, Масачусетс като част от Масачусетския технологичен институт, е направила изследването си с пълни симулации на ефекта от приложението на такъв лимит в град Милано. Заключението: намаляването на максималната скорост до 30 км/ч води до увеличение на времето за пътуване, но не сериозно - до около минута и половина средно. В пиковите часове обаче ефектът е значително по-голям.
  
   
Карло Рати, MIT, ограничение на скоростта
Карло Рати представя резултатите от проучването по телемост от Кеймбридж, Масачусетс
 
    
В същото време обаче чувствително се увеличават емисиите на въглероден оксид (CO), въглероден диоксид (CO2), азотни оксиди (NOx) и прахови частици (PM), особено в най-натоварените часове на деня, подчерта шефът на MIT Senseable City Lab Карло Рати. Основната причина е, че двигателите с вътрешно горене са проектирани да имат най-голяма ефективност обикновено при 70-80 км/ч. При по-ниски скорости изгарянето на горивната смес е по-малко ефективно. Средно за Милано прогнозата е емисиите на въглероден диоксид да се увеличат с 1.5%, а тези на особено вредните за човешкото здраве фини прахови частици - с почти 3%.

Лабораторията планира да продължи изследването, като проучи и ефекта върху безопасността. Това е другият коз на привържениците на ограничението от 30 км/ч - че то щяло да понижи чувствително броя на катастрофите. Засега обаче няма никакви убедителни научни данни, подкрепящи такова твърдение.
 
    

 

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В градовете трябва да има основно електрички, но докато стават постепенно супер достъпни и масови, тези ограничения не помагат особено (изглежда и доказано вече от горното).
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само шекерчо се изненадва...
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Че какво учудващо има абсолютно всеки го знае, че ДВГ е по-икономично и чисто на 3-4 скорост отколкото на 2ра освен това ограничението 30 уж е повече заради безопасност, а не заради емисии
  • #5
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма изненада. Това им се казваше още, когато го налагаха. Но както е писал 3 - в момента нещата се определят от хора които си нямат и грам понятие от нищо
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 месец )
    До 1, защо?
  • #3
    29 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До такива решения се стига, защото обществото изведнъж реши, че знае повече от науката. Животът ни се определя от антиваксъри и вегани. Редовно чета по новините как на ниво ЕП се обсъждат, а понякога и приемат, "решения", които могат да се отхвърлят от второразряден инженер, а да не говорим за научен екип.
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Преди 10-тина години в Испания по лозунга "Да върнем градовете на хората" затвориха много улици и премахнаха много парко-места - щеше да е добре, ако освободеното място не го бяха напълнили с масите на прилежащите барове. Резултатът е че хората пак не могат да се разминат.
  • #1
    5 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В градовете изобщо коли не трябва да има по ред причини