IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите коли получиха огромен шамар на пазара втора ръка

Само за година използван Tesla Model 3 губи близо 7000 долара в сравнение с BMW 3-Series

Електрическият автомобил не преживява най-добрите си моменти. Това е нещо, за което се говори от година,  доказват го и темповете на продажби и промяната в стратегията на големите производители. Пазарът на EV беше стеснен дори в страни, където се радваха на традиционно добър интерес, като причината е отпадането на финансови стимули.

 
Tesla


Едно от последните доказателства, че електрическата кола не се развива добре, е пазарът втора употреба . Порталът www.iseecars.com, специализиран в покупко-продажбата на употребявани автомобили, току-що извади проучване. Според него цената на употребяваните електрически превозни средства пада по-бързо от тази на такива с ДВГ или хибриди. Усети го на гърба си и гигантът за даване под наем Hertz, който трябваше да продаде хиляди EV на по-ниска цена от планирането поради огромната амортизация, особено в последните месеци.

„Видяхме, че цените на електрическите превозни средства са паднали с 30% до 40% от юни миналата година, докато при бензинов автомобил този показател е от 3% до 7% през същия период“, казва Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. „Спадът в цените на употребяваните EV е драматичен, но по-обезпокоителното е, че няма индикации стойностите на употребяваните EV да се стабилизират“, добавя Брауер. „В един момент цените на употребяваните електромобили ще трябва да достигнат дъното , но не изглежда, че все още сме там“.
 

BMW 3-Series


В проучването на iSeeCars може да се види, че тенденцията при употребяваните автомобили с вътрешно горене е различна от тази при електрическите. Един от примерите, които iSeeCars използва, е стойността на бензиново BMW 3 в сравнение с използван Tesla Model 3. През юни 2023 г. електрическата кола има средна цена с 2635 долара по-висока от тази на бавареца, но през май 2024 г. нещата се обръщат. Model 3 е с 4806 долара по-евтин от бензиновото BMW. Подобни са цифрите и при сравнение между цените на употребявани BMW X3 и Tesla Model Y. 
 

„С толкова много електрически превозни средства, които навлизат на пазара през последните години, се получи свръхпредлагане. То ще продължи с нарастването на произвежданите EV. Ако не се появи катализатор, който да увеличи търсенето на електрически коли, цените на тези модели вероятно ще продължат да падат на вторичния пазар“, обяснява Брауер.
 
 

0 от 500
  • #29
    7 rate up comment 4 rate down comment
    RIP EV ( преди 4 месеца )
    Има тука един електрик с множество никове.Още не вдява,че EV приключи.Доказателство са данните в статията.
  • #28
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Атанас ( преди 4 месеца )
    Пак голяма драма написахте. Просто падат цените на EV. Нали това е целта - да са по-достъпни. 23 година са имали една цена като нови., обаче 24 цената за нов ел.мобил е по-ниска. Естествено и цената за употребяван ще е по- ниска. Кое е толкова страшното. Не може ли да се пишат статиите по-реалистично, без да се изсмукват от пръстите трагедии. Така и хейтенето между читателите се надявам да е по- малко.
  • #27
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    някои хора с излишне пари опитаха да светят като крушка видяха че не се получава и се върнаха към двг
  • #26
    8 rate up comment 14 rate down comment
    RiP Diesel ( преди 4 месеца )
    Има един тук дето само плюе по електрическите коли, но искам да знае че се вижда от кое IP пишеш и е супер смешно да обясняваш в 5-6 поста с различни имена как миризливите машини от 20-ти век се връщат на бял кон. Никой не може да спре промяната. Двигателите отиват в музея. Ще отнеме 10-20 години, но бъдещето е ясно.
  • #25
    1 rate up comment 18 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    96% от времето колата се кара в града.Тоест електричката има повече от Светло бъдеще за хибрида да не говорим дизела почина.
  • #24
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Бумеранг ( преди 4 месеца )
    Тук има един мушморок с десетина поста, който си мисли, че може да формира мнение и да накланя везните:):):)! Логиката на пазара е ясна тя е, че чистата електричка ще остане само за градска кола, останалото ще са хибриди! Единственото, което трябва да се преодолее е алчността на дилъри и производители! Ако не го направят, то народа си знае как да се справи! Пак ще оцелеем!
  • #23
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Neco ( преди 4 месеца )
    Електричка Никога няма да си купя Живея в Англия Тука застраховката им е двойна Удряшли го директно в *** От нея не става нищо
  • #22
    4 rate up comment 16 rate down comment
    До 22 ( преди 4 месеца )
    Никой нормален никога ням да се върне на трактор
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хората не вярват, че има много за изстискване от електрокар втора употреба. Да не говорим, че с отстъпки и субсидии нов не ти е много по-скъп. Същото е и при двг-то, за някакъв 3/4-годишен кошник ми търсят 20-30 хил евро.
  • #20
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Каквото и да правят накрая хората винаги се връщат към TDI.