Как трябва да звучат автомобилите винаги е била голяма тема на дебати, както за автомобилните производители, така и за феновете. Вероятно това е било така още от изобретяването на автомобила. Ситуацията сега обаче е малко по-различна, когато става въпрос за електрически автомобили, защото те трябва да вдигат малко шум от съображения за безопасност.
През 2018 година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата изисква новите електрически превозни средства да издават предупредителни звуци при шофиране със скорост до 30 км/ч. Агенцията прогнозира, че правилата ще струват на автомобилната индустрия около 40 милиона долара годишно за производството на водоустойчиви външни високоговорители, но спестяват до 320 милиона долара обезщетения от травми на пешеходци.
Според скорошно проучване високочестотните звуци могат да бъдат дразнещи и да допринесат за умора на ушите. Вместо това респондентите предпочитат шумове, подобни на вятър и вода пред други, които са описани като по-„научнофантастични“. Проучването, публикувано от агенцията за аудио брандиране Listen и изследователската компания CloudArmy, анкетира повече от 400 възрастни американци, половината от които вече притежават електрически автомобил. Оказва се, че респондентите предпочитат традиционните автомобилни звуци.
Пол Амитай, главен стратегически директор в Listen, обяснява привлекателността на тези естествени звуци. „Ако се замислите за много от звуците, които колата ви издава, те са по-скоро в този диапазон. Анкетираните усещат този звук, който е по-автентичен и подобен на автомобилен, той е в съответствие със звуците, които традиционно се чуват от автомобили с бензинови двигатели “, отбеляза Амитай.