IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как влияе топлото време на електромобилите?

Ново проучване показа колко от пробега си губят колите на ток в жегата

Лятото приближава и вече през деня достигаме типичните за този сезон температури. А жегата, която ни очаква, е един от враговете на електрическите автомобили и, подобно на екстремния студ, има директни последствия върху техния пробег.


електромобили


Вече е добре известно как студовете влияят на представянето на електрически превозни средства, като при минусови температури техният обхват може да намалее с 30%. Мнозина обаче не са наясно как топлото време се отразява на този показател, като това не се дължи само на използването на климатика, който осигурява приятна среда в салона на автомобила.

Последните изследвания показват, че температури от над 50° C (на слънце) оказват сериозни влияние върху електронните компоненти, като ускоряват разграждането им и могат да доведат до срив. Изследване на повече от 7500 електромобила, проведено в Испания, където температурите традиционно са по-високи, показва именно как се представят колите на ток в жегите.

Проведените експерименти показват, че в топло време пробегът на електромобилите може да намалее с до 31%. Всичко, разбира се, зависи от температурата на околната среда, без да се вземат предвид други фактори като стил на шофиране, температура на околната среда и на кабината. Както е добре известно, оптималният температурен диапазон за батерията на електромобил е около 20-25° C, което означава, че при такива условия превозното средство се представя най-добре.


електромобили


Проучването за това как автономията на електрическия автомобил се влияе от температурата на околната среда през лятото показват следните резултати:

при 27° C пробегът е с 2,8% по-малко.

при 29° C пробегът е с 3,5% по -малко.

при 32° C пробегът е с 5% по-малко.

при 35° C пробегът е с 15% по-малко.

При 38° C пробегът е 31% по-малко.

Както се вижда, има драстично увеличение след достигането на 32° C - температура, която със сигурност ще бъде достигната през следващите месеци. Това се дължи и на факта, че тогава активно се използва и климатика, за да бъде възстановена оптимална температура в кабината.

Резултатите от проучването сочат, че съвременните климатични системи в автомобила използват около 3-5 kW мощност за охлаждане на кабината в началото, след което са нужни 1 kW, за да се поддържа желаната температура.


електромобили


За да се избегнат тези първоначални пикове при зареждане на батерията, най -добрият съвет, който можете да следва собственикът на EV, е да активира климатика, докато колата му все още е закачена на зарядното устройство. По този начин използваната енергия ще идва от мрежата, а не от батерията.

Съвременните системи с термопомпа помагат в по-голяма степен батерията винаги да е в оптимален температурен диапазон, което е от решаващо значение в подобри условия. Много важно е автомобилът да се паркира на сянка в горещото време, како и да се използват устройства за защита от слънце на предно стъкло.
Също така се препоръчва електрическата кола да не се оставя с малко заряд на батерията, тъй като охлаждането изисква енергия, която може да се окаже недостатъчна.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Абе умнико математико. Ще ми обясниш ли как с максимална мощност която може да консумира климатика 3 kW ще намалиш пробега с 31% за три часа шофиране докато падне батерията? Особено като са ти писали, че след като веднъж е охладена батерията и купето, поддържането се извършва с 1 киловат. Иска се че те не са с разбиране и някой третокласник да ти направи сметката ако те затруднява. Ще ти падне пробега с 31% или 61% ако шофираш градско. Тогава може да ти падне пробегът и със 100% а
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    Конете са приключили, защото са се уморявали и е трябвало да спират често за почивка, докато автомобилите са пърпорели докато не се счупят. Ха сега да видим кое днешно превозно средство трябва често да спира за почивка?
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #17 приключи в твоята глава - сълза...
  • #17
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Едно време и файтонд ( преди 3 месеца )
    Са отричали ДВГ... казвали, че трева и паша има навсякъде, а бензин никъде... Не бъдете шарани, ерата на евразийските изкопаеми горива приключи. Сълза...!
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Той Митето колко батерии е стоплил и охладил, колко климатика е пускал и спирал, колко зареждания е направил, ехееее, къде отиваме ние, бе. Човекът знае математика за 3ти клас и може да чете спецификации. Бафмааму, отивам да кажа на шефовете да закриват лабораторията ни. Проектираме само по данни от каталозите и направо пращаме за производство и продажба. Защото очевидно щом пише някъде нещо, то е вярно. Винаги и във всички случаи е вярно, и няма разлика между теория и практика.
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мехмед баба ( преди 3 месеца )
    При 48 градуса как е...че тука,в Мека сега е толкоз...
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тесльо с дитирамбите в средногодишни числа и спирки за пикаене и пиене на кафе,при 38С пробегът е 31% по малко.
  • #13
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Я да видим С колко киловатачаса се изминават 1 000 км да сметнем дали това са 40%? Дали пък статията не говори за часния случай на половин час подгряване или охлаждане на батерията за всяко 10 минутно дневно пътуване? Тогава за 200 км на седмица които пътува гостът с corola-та за 30 лв, ще трябва да се набутва с около 4 лв и вместо 5 лв за ток и да дава 9 лв на седмица. Жив да го ожалиш то и затова се кара на бензин за 30 лв за да няма разлика дали е топло или студено и да му харчи все толков
  • #12
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Научи се да четеш. Тази консумация е и за охлаждане или топлене на батерията. След това за 1000км пътуваш с максимален пробег защото батерията е кондиционирана с оптималната температура която няма връзка с околната температура. Следващите хиляда или пет хиляди километра пробег са с максималния капацитет на батерията и допълнителни 1 киловатчас енергия за всеки час пътуване. Тоест на 1000 км само 8 киловат часа повече, които се зареждат за две минути. Знам че са много за вас и ще ви объркат.
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Забрави също,че капацитетът на батерията в студено/горещо време пада наполовина,от там и пробега.