IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите се оказват по-надеждни от колите с ДВГ

Ново изследване на ADAC посочи основните проблеми на двата вида задвижване

Германския автомобилен клуб (ADAC) публикува статистика за повредите, получени от превозните средства в страната през 2023 г. Данните сочат, че електрическите превозни средства продължават да бъдат по-надеждни от традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.


ADAC


Електрическите автомобили, регистрирани през 2021 г., са претърпели 3,6 по-малко повреди на 1000 бройки, отколкото техните бензинови колеги. При електромобилите са регистрирани само 2,8 повреди на 1000 автомобила, докато при колите с ДВГ този показател е 6,4.

Най-честата причина за повреди през миналата година (44,1%) е повредена или изтощена акумулаторна батерия, посочват от ADAC. Проблемите с двигателя или системата за управление на двигателя са малко по-рядко срещани - 22,8%, а на трето място са повреди на стартера, генератора, бордовата мрежа и осветлението (10,5%). Проблеми с гуми (8,8%) и ключалки (7,1%) са класирани на четвърто и пето място.

Що се отнася до изтощените батерии, превозните средства с ДВГ изпитват тези проблеми по-често (2,4 проблема на 1000 регистрирани превозни средства), отколкото електрическите превозни средства (1,2/1000). Има и осезаема разлика в случаите на дефектни гуми между конвенционалните (1.4) и електрическите (0.9) автомобили.

Сравнение между бензинови и електрически модели, произведени през 2021 г., показва, че при първите проблемите с двигателя са 1,2/1000, докато при вторите този показател е само 0,2. В същото време почти няма разлики в надеждността на спирачките, окачването и каросерията.


0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сякаш не знаете ( преди 6 месеца )
    то при тролейте няма повреди - директно адски огън и всичко става на скрап
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    От публичното зарядн ( преди 7 месеца )
    Среден разход на електричките - 20кВтч/100км и повече. Цена на кВтч на публично зарядно - над 1лв/кВтч - над 20 лв/100 км. За 100000 км - над 20000 лв. Проста аритметика за неумни електроманиаци......
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Проведенето от мен изследване установи, че вървейки пеш имаш най-малко повреди - едно счупване на 40 години!
  • #21
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Проведеното от мен изследване установи че велосипедите са с най малко повреди
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нормално, на тях няма какво да им се повреди. Ротор - статор - батерия - ходова част.
  • #19
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Електричките са недоносчета. Редовия българин няма къде да я зарежда, което води до това да я зарежда на бързи станции(скъпо). Редовия българин е свикнал да си купи нещо 2-ра ръка, за 10-20 хил.лв., което значи тотално убита електричка. Редовия българин е свикнал като покара малко колата(1-2-3 години) и да я препродаде, което с електричките пък вече е тотален абсурд. Даже не засягам проблеми като пробег или надеждност. Бая неща трябва да се променят, за да почне българина масово да кара такива.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Гуми,ключалки, стартер.....Ако сравниш Ролс Ройс с електрика може да се окаже че обикновените са 1000 пъти по надеждни.
  • #17
    9 rate up comment 10 rate down comment
    До 17 ( преди 7 месеца )
    Не е толкова зле колкото изглежда. Реално ако сметнем разходите на конвенционален автомобил с ДВГ за същия пробег то с електрическа кола излиза доста по евтино дори и при смяна на батерията.Елементарна сметка - за 100 000 км при разход 8л на 100км и цена 2.6лв за литър това прави 20 800лв. За 300 000км разход 62 400лв. Eдна цяла батерия за Тесла струва около 35 000лв. Разхода за зареждане е не повече от 7000лв за 100 000км.
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 15: А смяната на батерия струва колкото 4 коли на старо в България. Та иначе много надеждни тия електрички. Батерията им струва колкото 5 коли на старо в България. На това ли викат надеждност и най вече икономичност!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #15
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    По принцип е логично да са по надеждни защото са много по елементарни като устройство и имат по малък брой движещи се части и системи. Ако един електрически автомобил е направен качествено е нормално да издържи поне 1 милион километра. Силовата електроника, електромотора и трансмисията без предавки са на практика вечни елементи и могат да издържат наистина много. Батерия е ако е качествена LiFePO4 при правилна експлоатация има живот около 1500 цикъла без загуба на пробег. Тоест едни 500 000км