IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите се оказват по-надеждни от колите с ДВГ

Ново изследване на ADAC посочи основните проблеми на двата вида задвижване

Германския автомобилен клуб (ADAC) публикува статистика за повредите, получени от превозните средства в страната през 2023 г. Данните сочат, че електрическите превозни средства продължават да бъдат по-надеждни от традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.


ADAC


Електрическите автомобили, регистрирани през 2021 г., са претърпели 3,6 по-малко повреди на 1000 бройки, отколкото техните бензинови колеги. При електромобилите са регистрирани само 2,8 повреди на 1000 автомобила, докато при колите с ДВГ този показател е 6,4.

Най-честата причина за повреди през миналата година (44,1%) е повредена или изтощена акумулаторна батерия, посочват от ADAC. Проблемите с двигателя или системата за управление на двигателя са малко по-рядко срещани - 22,8%, а на трето място са повреди на стартера, генератора, бордовата мрежа и осветлението (10,5%). Проблеми с гуми (8,8%) и ключалки (7,1%) са класирани на четвърто и пето място.

Що се отнася до изтощените батерии, превозните средства с ДВГ изпитват тези проблеми по-често (2,4 проблема на 1000 регистрирани превозни средства), отколкото електрическите превозни средства (1,2/1000). Има и осезаема разлика в случаите на дефектни гуми между конвенционалните (1.4) и електрическите (0.9) автомобили.

Сравнение между бензинови и електрически модели, произведени през 2021 г., показва, че при първите проблемите с двигателя са 1,2/1000, докато при вторите този показател е само 0,2. В същото време почти няма разлики в надеждността на спирачките, окачването и каросерията.


0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Наскоро имаше статия,която твърдеше точно обратното.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До №2 ( преди 7 месеца )
    Ще стават все по-надеждни и при това в пъти. 300 хил.км. и сега не са проблем, дори 400 за нормалните модели, които излизат СЕГА. А не тези преди 4 и повече години. За някои и 1 млн. ще са ок. А на мой приятел му замина двигателя на маздата на 160к км. Кой е виновен за такива мошенгии?ДВГ си бяха надеждни, просто изкуствено скапаха сектора и то повече от 10 г. преди електромобилите. А 2 да си вземе бележка, че паднал акумулатор важи може само оловен, щото литиевите батерии имат резерв от 10%.
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ама паднал акумулатор... що за повреда е? Също като изгоряла кружка... Колкото до новите двигатели, ами то не може да отговаряш на всякакви глупави изисквания и да е надежден. ДВГ са толкова изпилени, електроника.. няма как 1.1 3ц да е надежден спрямо един 2.0 или по голям...
  • #1
    16 rate up comment 10 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 7 месеца )
    не са споменали за една малка подробност...отстраняването на повредите при електрическите коли е в пъти по-скъпо...да не говорим за смяната на батерията...