Китайската компания Hozon Auto, която произвежда автомобили под марката Neta, пусна нов средноразмерен кросоувър Neta L. В началото на продажбите новият продукт ще се предлага в четири модификации, всички с префикс EREV. Това съкращение означава електрически превозни средства с увеличен пробег.
Neta L е изградена на собствена платформа от поколение 2.0. Обща дължина на кросоувъра е 4770 мм, широчина - 1900 мм и височина - 1660 мм. Размерът на междуосието е 2810 мм, а коефициентът на аеродинамично съпротивление на каросерията е 0.258 Cd.
Кросоувърът е оборудван с пет радара с милиметров диапазон, предна камера и четири камери за съраунд изглед. Кросоувърът разполага и с 12 ултразвукови радара и камера за наблюдение на водача. Както беше отбелязано, камерата в кабината изпълнява разширени функции за помощ при шофиране. Сред тях са асистент за паркиране, адаптивен круиз контрол и поддържане на лентата.
По-голямата част от предния панел е заета от двоен екран, състоящ се от 15.6-инчови дисплеи: централен и мултимедийна система. Пълно LCD арматурно табло е скрито зад D-образния волан. Развлекателният екран за пътниците отпред с 2K резолюция е оборудван с чип Qualcomm Snapdragon 8155. Има и аудио система Neta Sky Theater с 16 високоговорителя.
Салонът се трансформира в зависимост от желанията и нуждите на потребителите: режим на заспиване, караоке, къмпинг, СПА или гледане на открито. Има дори отделен режим за домашни любимци. Освен това пътниците разполагат с 6.6-литров хладилник и сгъваеми маси на гърбовете на предните седалки. Температурата в кабината се регулира чрез мобилно приложение или гласови команди.
Както вече споменахме, всички налични в момента версии на Neta L са електрифицирани превозни средства с разширен пробег (EREV). Силовият тракт е един за всички - 1.5-литров четирицилиндров двигател с мощност 91 к.с. и електрически мотор с мощност 231 конски сили. Капацитет на батерията - 30 или 40 kWh. Електрическият пробег е 220 или 310 км., а пълният - 1 300 км.
Литиево-железните фосфатни блокове за Neta L се доставят от CATL. Те се зареждат от 30% до 80% за 19 минути. Това позволява на производителя да твърди, че Neta L е най-бързо зареждащият се EREV модел в света. В Китай цената на кросоувъра варира от 17 925 до 22 070 долара. Базовата версия на Neta L ще бъде пусната в продажба през август. Напълно електрическата версия на кросоувъра ще трябва да почака още малко.