Hyundai продължава да разширява своята SUV гама с новия Inster - електрическа версия на субкомпактния кросоувър Casper, предлагаш по-голямо междуосие и по-богато оборудване. За разлика от Casper, който се предлага изключително в Корея, Inster ще се продава и в Европа, Близкия изток и Азиатско-тихоокеанския регион, което го прави глобален модел.
Inster заимства много от дизайна на Casper от 2021 г., но добавя няколко електрически „черти“. Сред тях са различни брони, избор от 15 или 17-цолови джанти и по-блестящи LED светлини отпред и отзад. Има и разлика в размерите, като Inster е с 230 мм по-дълъг от Casper. Междуосието е увеличено със 180 мм.
Точните размери на новия кросоувър на Hyundai са дължина отг 2825 мм, широчина - 1610 мм, височина - 1575 мм и междуосие от 2580 мм. Така в Европа Hyundai Inster ще бъде позициониран между сегментите A-SUV (Toyota Aygo X, Suzuki Ignis) и B-SUV (Jeep Avenger, VW T-Cross), което го прави подходящ избор за градска среда със своите компактни размери. Освен това, Hyundai обяви предстоящо излизане на версия Inster Cross, включваща „по-здрав, фокусиран върху открито дизайн“.
Интериорният дизайн също е до голяма степен пренесен от еквивалента, задвижван от ДВГ, но с технологични подобрения и различни цветови опции за платнената тапицерия. Цифровият кокпит включва два 10,25-инчови дисплея, значително по-големи от тези в Casper.
В зависимост от нивото на оборудване Inster може да получи докинг станция за безжично зареждане, 64-цветно LED околно осветление, отопляеми предни седалки, люк на покрива и пълен набор от ADAS функции за неговия размер.
Всички седалки могат да се сгънат, като вторият ред се плъзга и накланя, както и предна пейка като опция. Багажникът има капацитет от 280 литра, който може да се увеличи до 351 литра в зависимост от позицията на задната седалка.
Hyundai Inster ще се предлага с опции за задвижване Standard и Long Range. Базовият модел разполага с един електрически мотор с 97 к.с. и 147 Нм въртящ момент. Енергията се доставя от 42 kWh батерия, което му позволява да измине повече от 300 км между зареждания. Версията Long Range се задвижва от по-мощен електрически мотор със 115 к.с. Това е комбинирано с малко по-голяма батерия с капацитет от 49 kWh, насочена към водещ в сегмента WLTP пробег от 355 км.
Благодарение на възможностите си за бързо зареждане от 120 kW (DC, променлив ток), Inster може да зарежда от 10-80% само за 30 минути. Когато е свързан към по-често използван 11 kW AC контакт, пълното зареждане ще отнеме 4 часа за стандартния модел или 4 часа и 35 минути за модела Long Range. В допълнение, функцията V2L позволява двупосочно зареждане за други устройства като електронни велосипеди и оборудване за къмпинг.
Новият Inster ще бъде пуснат в продажба в Корея това лято, след дебюта си на международното изложение за мобилност в Пусан през 2024 г. Ще последва постепенно внедряване в Европа, Близкия изток и Азиатско-тихоокеанския регион, като цените ще бъдат обявени по-късно. Съдейки по неговия размер и пазарно позициониране, това вероятно ще бъде най-достъпното EV предложение на Hyundai.
Още снимки на новия електрическия кросоувър на Hyundai - вижте в галерията: