IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai готви водородна суперкола със 765 конски сили

Серийната версия на N Vision 74 ще излезе на пазара след 2 години

През 2022 г. Hyundai показа концептуалния N Vision 74, като според последните сведения той все пак ще бъде реализиран в сериен модел. Южнокорейският бизнес вестник The Korea Economic Daily твърди, че водородната суперкола ще излезе на пазара през 2026 г.


Hyundai N Vision 74


Флагманският спортен автомобил от Hyundai все още е известен с кодовото си название „N47“, като ще получи задвижване на задните колела. Купето с две врати тип „крила на чайка“ ще запази дизайнерски елементи от Pony Coupe от 1974 г. – първата кола на марката, които видяхме при концепцията.

И ако показаният преди две години прототип разполагаше с 671 к.с., серийният модел ще има 765 к.с. Korea Economic Daily, който е и най-големият бизнес вестник в страната, твърди, че N74 ще достигне 62 mph за три секунди.


Hyundai N Vision 74


Смята се, че N74 ще атакува рекорда на „Нюрбургринг“ за производствени автомобили, което няма да е лесно, като се има предвид, че Mercedes-AMG One направи обиколка на Северната дъга за само за 6 минути и 35,183 секунди. В Hyundai очакват тяхната суперкола да може да завърти 2 пъти обиколки на трасето, преди батерията да се изтощи.

Съобщава се още, че Hyundai ще ограничи производството само до 200 бройки и ще произвежда тези коли от 2026 г. до 2028 г. Тестването на прототипите е планирано да започне още този август. Твърди се, че N74 ще струва приблизително 500 милиона вона, което прави около 340 000 евро по текущия обменен курс.


Hyundai N Vision 74


Идеята на Hyundai не е автомобилът непременно да се реализира печалба, а да се докаже, че водородът може да бъде технология, подходяща за спортни коли на бъдещето.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 5 месеца )
    За днешните 10-годишни електромобили вероятно си прав. Но те така или иначе и като нови не са ставали за нищо с малки изключения. Заради тях все още се носят митовете, че трябва да спираш на всеки 100 км да зареждаш и зареждането отнема часове. Автомобилите произведени днес, след 10 години също ще се изостанали технологично от тогавашните електромобили с хиляда километра пробег и 10 минути зареждане, но все още ще стават за каране и съхранение на енергия, дори да не се карат.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Съмнявам се, че 10 годишен електромобил на старо ще издъжи още толкова без подмяна на основните системи.
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 5 месеца )
    Не зная за тебе, но аз до края на десетилетието ще карам някакъв електромобил, по-точно няколко електромобила. Ти кога ще караш водороден автомобил? Под карам имам предвид притежавам. Защото и сега съм карал няколко. Ти някога поне возил ли си се и ще се возиш ли на водороден автомобил? Виждал ли си на живо това "бъдеще"? Да ти припомня ли, че автомобилните производители развиват водородните технологии от преди електрическите и са до никъде, защото това е задънена улица без изход?
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Когато си купиш Тесла и аз ще си купя автомобил на водород т.е. никога.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 5 месеца )
    За Гост това било идеалното бъдеще. Досега си купуваше 10-годишни toyota corolla които да кара още 10 години, но бъдещият му автомобил щял да бъде този!
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Цели 200 бройки за 3 години за само 340 000 евро
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 5 месеца )
    Страхотно изглежда колата. Браво за дизайна.
  • #2
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 5 месеца )
    А има ли?
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Водородът нямал бъдеще, а Теслю?