Корейският производител Hyundai е на път за разреши проблемите с прегряла кола през топлите дни. За целта ще се използва новата разработка на компанията - Nano Cooling Film, която се прилага върху превозни средства и помага за значително охлаждане на салона на автомобила. Тестовете показват, че фолиото може да намали температурата на вътрешната повърхност с до 22 градуса по Целзий.
Разработката на новата технология беше анонсирана от Hyundai още през миналата година. Тя се нарича „революционно затъмняване на автомобилни стъкла“, което осигурява значително по-добро вътрешно охлаждане от конвенционалното затъмняване. За да демонстрира нейната ефективност си в реални условия, Hyundai приложи фолиото върху 70 превозни средства на клиенти в Пакистан, където дневните летни температури могат да достигнат 50 градуса, но в същото време традиционното затъмняване на стъклата е забранено от съображения за безопасност.
От корейската компания твърдят, че предишните тестове са показали, че Nano Cooling Film намалява температурите в близост до главата на водача с до 10,98 градуса спрямо конвенционалното тониращо фолио и до 12,33 градуса в сравнение със същия автомобил без затъмняване на стъклата.
Фолиото е било още по-ефективно за намаляване на температурите на вътрешната повърхност, тъй като намалява температурите на накладките с 15,38 градуса в сравнение с превозно средство с обикновено оцветяване и с 22 градуса в сравнение с превозно средство без оцветяване.
Последният кръг от тестване трябва да гарантира качеството на филма и способността му да издържа на условия в реалния свят. Ако изпитанията се окажат успешни, то технологията ще може да се внедри на серийни модели на Hyundai, но все още няма конкретен срок за тома.
Автомобилният производител посочва, че Nano Cooling Film ефективно блокира външната топлинна енергия, като същевременно позволява на вътрешната топлина да излезе. Външният слой на филма излъчва топлина в средните инфрачервени дължини на вълната от вътрешността на превозното средство навън, докато двата вътрешни слоя отразяват входящата топлина в близките инфрачервени дължини на вълните, намалявайки общото количество топлина, навлизаща в автомобила.