IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как един патент кардинално промени безопасността на автомобилите

Точно преди 53 години инженер от Daimler представи каросерия със зони за деформиране (ВИДЕО)

Точно преди 53 години - на 23 януари 1951 г. в Германия, е издаден патент № 854 157, който остава локомотивът за развитие на пасивната безопасност на леките автомобили в годините напред. Той е дело на инженера Бели Барени, работещ в отдела за сигурност на Daimler-Benz още от 1939 г.


безопасност


Барени проектира каросерията с твърда „клетка“ около купето и зони на смачкване отпред и отзад. Този принцип става основен за автомобилите и все още се използва в тяхната конструкция и в наши дни.

Първият автомобил, върху който е внедрена концепцията на Барени, е седанът Mercedes-Benz 220S (W111). Именно тази кола е била подложена на първите краш-тестове през 1959 г. Специален тласкач ускорява автомобила до определена скорост, след което тя се удря в неподвижно препятствие или друга кола.


безопасност


По същото време са симулирани различни произшествия - челен и страничен удар, удар отзад и преобръщане. В последния случай колата ускорява със специална лебедка до 75-80 км/ч, след което се изстрелва през спираловиден трамплин. В крайна сметка именно Mercedes-Benz W111 е предопределен да стане първият сериен автомобил със специални зони на деформация на каросерията в случай на сблъсък.

Следващото важно изобретение на Бела Барени, което повишава пасивната безопасност, е защитната кормилна колона, която е патентована през 1963 г. Благодарение на него, по време на челен сблъсък кормилната колона не се премества в купето. За първи път това технология е използвана при модела Mercedes-Benz W123 през 1976 г.



0 от 500