На 29 януари 2022 г. шофьорът на Dodge Charger от 2018 г. преминава на червен светофар в Лас Вегас и се блъска в Toyota Sienna. При инцидента загиват общо 9 души - двама в спортната кола и седмина в минивана, а трагедията накара NSTB (правителствена организация за безопасност на движението) да поиска производителите да започнат да инсталират в новите си автомобили, технология, която да пречи на водача да ускорява при подобни обстоятелства.
Шофьорът на злощастния Charger е 59-годишният Гари Дийн Робинсън, който има голям брой глоби за превишена скорост. Освен това в кръвта му са открити кокаин и други наркотици, което също явно е сред причините за тежкия инцидент. От NSTB посочват, че има редица недостатъци и в системата за наказание на шофьорите, но като решението на проблема е другаде.
Експертите от организацията са категорични, че в новите автомобили трябва да бъдат въведени интелигенти системи за контрол върху скоростта (ISA). Наличието на такава функция ще може да ограничи скоростта на превозното средство в някои условия на пътя и ще смекчи на тежестта на катастрофи като тази в Лас Вегас
„Подобряването на общественото приемане на системите ISA и по-широкото доброволно внедряване от производителите на автомобили, ще улесни напредъка на новите стандарт за безопасност на моторните превозни средства", категорични са от NSTB.
Казано на по друг начин език, експертите се надява се хората да чуят колко сериозен е бил този инцидент и да си помислят нещо от рода на „да, трябва да направим невъзможно хората да карат с висока скорост“. Поставянето на устройства ISA с активиран GPS биха могли да свършат работа, тъй като те ще взимат мерки за спиране на каращите с висока скорост.
Като минимум NTSB иска тези устройства да предупреждават водача, че превозното средство се движи с превишена скорост. Подобни устройства вече се поставят в някои модели, но не са задължителни. Затова и експертите само предлагат тяхното въвеждане, без за могат да наложат искането си на автомобилните производители.