IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дневните светлини намаляват риска от катастрофа с 8,8%

Според проучване това осветление е особено полезно при зазоряване и здрач

Проучване, проведено от Центъра за изследване на злополуките на университета Монаш в Мелбърн (Австралия), разкрива, че превозните средства, оборудвани с дневни светлини (DRL), са по-склонни да избегнат инцидент, отколкото, ако са без тях.


светлини


Докладът, публикуван в Journal of Safety Research, използва полицейски данни от Нов Южен Уелс, Виктория, Куинсланд и Западна Австралия, за да изчисли степента, до която това осветление намалява риска от участие в ненощен сблъсък, когато видимостта е определящ фактор. Проучването заключава, че DRL намаляват риска със „значителните 8,8%” и че този процент може да е по-висок при по-високи скорости и по време на разсъмване и здрач.

Данните, използвани в проучването, са взети от инциденти, докладвани от полицията между 2010 и 2017 г., като информацията за превозното средство е получена отделно. Това позволява на авторите да определят кои автомобили имат DRL, използвайки данни от спецификацията, и елиминира случаите, когато тези светлини се предлагат като опция.

Установено е, че при движение през деня използването на DRL намалява риска от сблъсък със 7,6%, докато призори или на здрач този процент се увеличава значително - до 20,3%. Като цяло, използването на дневни светлини се свързва със средно намаление на инцидентите с 8,8%, докато тази цифра нараства до 23,8% при определени условия - призори или здрач и в райони с ограничения на скоростта над 75 км/ч.

Проучването доказва, че дневните светлини са не само естетически детайли, но и елемент, повишаващ безопасността. Авторите на изследването посочват, че има други по-важни елементи за избягване на инциденти на пътя, като основно това са електронни асистенти за шофьора.

Самите DRL вече са задължителни в много части на света и има няколко проучвания, демонстриращи тяхната ефективност в Европа и САЩ. А експертите препоръчват на шофьорите, чиито коли нямат такива светлини, да използват късите фарове за пътувания през деня. Това, разбира се, се отнася за държавите, в които тяхното активиране не е задължително.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дрън, дрън ярина!
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Бабини деветини ...
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    DRL добре. Ама защо не светят и отзад ? Има случаи в сумрак, намусено и дъждовно когато автомата още не запалва късите. Хората разчитат на автомата и въобще не им хрумва да запалят светлините.
  • #4
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    У нас много повече катастрофи се предотвратяват с дневните от Австралия. Добре е че ги направиха задължителни. Вече няма идЕоти, които да пестят електричество, карайко в сумрака, като призраци, мислейки си, че те щом виждат другите, то и другите тях ги виждат. Особено тези с тъмно сивите и черни коли са невидими просто. А лятото, когато има мараня, дори и през деня не се виждат и само светлините могат да помогнат.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Писах го преди няколко дни - помагат особено в летен и слънчев ден, когато има омара. При зазорявне и здрач, обикновенно вече са пуснати къси. Е има и ***, които решават, че с дневните свтлини, могат да карат в тунел или по тъмно. Липсата на атоматини светлини, и това че ти свти таблото не е оправдание.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 6 месеца )
    Не много отдавна един глyпaк със 124-ка с някакъв бозав цвят, сливащ се с пейзажа, караше в това, на което казват сляпа зона, само дето на моята кола няма сляпа зона, всичко се вижда настрани и назад идеално. Но, беше без фарове, тръгнах да се престроявам с мигач и доста бавно, както винаги правя, а и бях още по-внимателен, защото беше сенчесто и не се виждаше добре и за малко да го фрасна. Ако беше с къси (то 124-ката DRL няма), щях да го видя и изобщо да не се стигне до рискова ситуация.
  • #1
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Да бе да ( преди 6 месеца )
    Абсолютно пълни глупости са това