Европейската програма за оценка на безопасността на нови автомобили (NCAP) тества превозни средства при сблъсък, като ги удря в статичен блок със скорост 50 км/ч. Това накара Mercedes-Benz да докаже на света, че неговите нови електрически преводни средства от семейството EQ са напълно безопасни и така германците станаха първият автомобилен производител, провел публичен краш-тест за електромобили.
Двата модела - EQA и EQS, бяха изстреляни един срещу друг със скорост 56 км/ч, което означава, че относителната скорост при сблъсъка е 112 км/ч. След това автомобилите се удариха един в друг с 50% припокриване на предната част.
От компанията обясниха, че са избрали тези настройки, защото те отразяват инциденти, които често се случват по междуселски пътища при опит за изпреварване. Напълно очаквано, резултатите да разрушителни, но това се отнася само за ламарините. Предниците на двете коли са смачкани, но това предпазва както пътниците, така и акумулаторните блокове.
Оказва се, че манекените, използвани в краш-теста - 4 на брой, които заместват пасажерите, са получили минимални наранявания. Системите за безопасност на електромобилите също са сработили, като сред тях е и защита от високо напрежение, която предотвратява поражения по останалата част от електрическата система.
За да постигне този вид безопасност, Mercedes използва различни стратегии. Те включват разделяне на положителното и отрицателното окабеляване и използване на система за самонаблюдение с високо напрежение, която автоматично се изключва, когато открие сериозен сблъсък. По този начин се гарантира, че превозното средство е безопасно преди, по време и след инцидент.
Mercedes вече използва краш-теста като част от нова рекламна кампания, за да докаже на потребителите, че неговите електромобили са дори по-безопасни от тестовете на организации за проверка на безопасността на трети страни.
„Безопасността е част от ДНК-то на Mercedes-Benz и един от нашите основни ангажименти към всички участници в движението. За нас защитата на човешкия живот не е въпрос на задвижваща система. И тя е на еднакво високо ниво, без значение каква е задвижващата система на автомобила“, коментира Маркус Шефер, главен технологичен директор на Mercedes-Benz.