IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes сблъска два електромобила, за да докаже, че са безопасни

Германците са първият производител в света, провел публичен краш-тест на EV (ВИДЕО)

Европейската програма за оценка на безопасността на нови автомобили (NCAP) тества превозни средства при сблъсък, като ги удря в статичен блок със скорост 50 км/ч. Това накара Mercedes-Benz да докаже на света, че неговите нови електрически преводни средства от семейството EQ са напълно безопасни и така германците станаха първият автомобилен производител, провел публичен краш-тест за електромобили.


краш-тест


Двата модела - EQA и EQS, бяха изстреляни един срещу друг със скорост 56 км/ч, което означава, че относителната скорост при сблъсъка е 112 км/ч. След това автомобилите се удариха един в друг с 50% припокриване на предната част.

От компанията обясниха, че са избрали тези настройки, защото те отразяват инциденти, които често се случват по междуселски пътища при опит за изпреварване. Напълно очаквано, резултатите да разрушителни, но това се отнася само за ламарините. Предниците на двете коли са смачкани, но това предпазва както пътниците, така и акумулаторните блокове.


краш-тест


Оказва се, че манекените, използвани в краш-теста - 4 на брой, които заместват пасажерите, са получили минимални наранявания. Системите за безопасност на електромобилите също са сработили, като сред тях е и защита от високо напрежение, която предотвратява поражения по останалата част от електрическата система.

За да постигне този вид безопасност, Mercedes използва различни стратегии. Те включват разделяне на положителното и отрицателното окабеляване и използване на система за самонаблюдение с високо напрежение, която автоматично се изключва, когато открие сериозен сблъсък. По този начин се гарантира, че превозното средство е безопасно преди, по време и след инцидент.



Mercedes вече използва краш-теста като част от нова рекламна кампания, за да докаже на потребителите, че неговите електромобили са дори по-безопасни от тестовете на организации за проверка на безопасността на трети страни.

„Безопасността е част от ДНК-то на Mercedes-Benz и един от нашите основни ангажименти към всички участници в движението. За нас защитата на човешкия живот не е въпрос на задвижваща система. И тя е на еднакво високо ниво, без значение каква е задвижващата система на автомобила“, коментира Маркус Шефер, главен технологичен директор на Mercedes-Benz.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За милиарди хора по света все още единствените достъпни модели нямат abs, въздушни възглавници нито зони започва поемане на енергията при удар, пък тези взели да ми се хвалят с коли дето повечето европейци не могат да си позволят
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 5. Това е още един мит който отдавна е разбит, но продължавате да повтаряте. Това може и да е рекламен клип, но при краш тестовете се правят всякакви удари отвсякъде, включително и странични. Знаеш ли кой е шампиона по безопасност не при електромобилите, а при абсолютно всички автомобили включително и SUV, при които безопасността не е особено висока - моделите на Тесла. Точно затова mercedes се нуждаят от рекламни клипчета. Ето нагледно тестовете https://youtu.be/1W0HEsBsgNI
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Истина е, освен че са по-сигурни и по-малко се палят електричките.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    опасността при електричките няма ли да е при страничен удар, ниско в пода? Но ги разбирам ако не направят такъв тест все пак целта е да се покаже колко е safe, a не колко лесно може да се запали.
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Идеята на скорост 56 км/ч е че като видиш че се блъскаш инстиктивно натискаш спирачка и скоростта пада от 90 км на на 50-60 км/ч. Сега ако ти караш със 120 км/ч по селските пътища, тогава разчиташ само на господ.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При челен удар се прави това, защото е еквивалент на удар в стена със скорост сумата от скоростта на 2та автомобила.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    продължаваме да събираме скорост на два автомобила
  • #1
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Теста е едно, на улицата е друго. Симулация с 50 е по скоро градско . За извън градско да пробват поне с 80.-90.