Едни от най-смъртоносните катастрофи са при челен удар, а какви са последствията при такъв инцидент показва видео, което вече е гледано над 2,6 милиона пъти. Веднага се налага уточнение – това е експеримент, жертви няма. Но французите от екипа, които не откриват топлата вода, са направили този опит, за да заострят вниманието на шофьорите, когато се движат с безумно високи скорости.
За целта на експеримента е използван по-стар автомобил BMW Series 5 Touring. Има и други превозни средства, които биха могли да бъдат използвани и други „стени“, но не това е най-важното в случая. Колата ускорява на писта и при достигане на 150 км/ч се блъска в бетонна стена. Щетите са поразителни, а Series 5 едва се разпознава.
Вътре няма хора, а в BMW-то е инсталирана система за дистанционно управление. Човекът, който „шофира“ немската кола, носи очила за виртуална реалност (VR) и се вози в близко движеща се Teslа, за да е в обхвата на жертваната машина. Според сензор, колата е изпитала 64G сила по време на удара, при който човек няма как да оцелее.
Безопасността на автомобилите отбеляза огромен напредък през последното десетилетие благодарение на подобрените материали и основните подобрения в технологията за подпомагане на водача. Въпреки това, все още има лимит за това, което превозното средство може да поеме. Съвременните краш тестове се правят при 50 км/ч от EuroNCAP и 35 мили/ч (около 56 км/ч) при тестовете на NCAP в САЩ.
Подобни катастрофи не са от най-честите, но ги има в реалния живот, а оцеляването в тези ситуации се превръща в невероятно щастливо изключение. И не само за хората в автомобила, който се удря челно, а и за такива, които са спрели, например в аварийната лента на магистрала. Видеото показва за пореден път фаталните последици от евентуална катастрофа при безразсъдно високи скорости.