IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво става при челен удар със 150 км/ч?

Вижте какви са последствията, колата е едва разпознаваема (ВИДЕО)

Едни от най-смъртоносните катастрофи са при челен удар, а какви са последствията при такъв инцидент показва видео, което вече е гледано над 2,6 милиона пъти. Веднага се налага уточнение – това е експеримент, жертви няма. Но французите от екипа, които не откриват топлата вода, са направили този опит, за да заострят вниманието на шофьорите, когато се движат с безумно високи скорости.

 

homebrew-crash-test-shows-how-and-why-speed-kills-nobody-got-hurt-this-time_2.jpg

 

За целта на експеримента е използван по-стар автомобил BMW Series 5 Touring. Има и други превозни средства, които биха могли да бъдат използвани и други „стени“, но не това е най-важното в случая. Колата ускорява на писта и при достигане на 150 км/ч се блъска в бетонна стена. Щетите са поразителни, а Series 5 едва се разпознава.

Вътре няма хора, а в BMW-то е инсталирана система за дистанционно управление. Човекът, който „шофира“ немската кола, носи очила за виртуална реалност (VR) и се вози в близко движеща се Teslа, за да е в обхвата на жертваната машина. Според сензор, колата е изпитала 64G сила по време на удара, при който човек няма как да оцелее.

 

homebrew-crash-test-shows-how-and-why-speed-kills-nobody-got-hurt-this-time_7.jpg

 

Безопасността на автомобилите отбеляза огромен напредък през последното десетилетие благодарение на подобрените материали и основните подобрения в технологията за подпомагане на водача. Въпреки това, все още има лимит за това, което превозното средство може да поеме. Съвременните краш тестове се правят при 50 км/ч от EuroNCAP и 35 мили/ч (около 56 км/ч) при тестовете на NCAP в САЩ.

Подобни катастрофи не са от най-честите, но ги има в реалния живот, а оцеляването в тези ситуации се превръща в невероятно щастливо изключение. И не само за хората в автомобила, който се удря челно, а и за такива, които са спрели, например в аварийната лента на магистрала. Видеото показва за пореден път фаталните последици от евентуална катастрофа при безразсъдно високи скорости.


 

 

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    Затова зад ТИР и микробус по-голяма дистанция. На Запад отдавна по магистралите има бусове или ремаркета с високи светлинни табла с мигащи червен кръг и стрелки да показва, че лентата е блокирана и идва престояване. Тия нашите като нямат оборудване, поне да слагат триъгълници и колчета на 300м минимум!
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Втория пример - аз си управлявам малката кола с около 100 по магистралата, в дясната лента. Пред мен микробус. В един момент микробуса се пристроява и виждам спряна полицейска кола пред мен, на около 30-ина метра. Добре, че нямаше кола вляво от мен, направо завъртях кормилото да се пристроя. На полицая до колата очите бяха станали на понички от изненада. Моите също. А те обезопасяваха катастрофа. Заспал блъска отзад микробус с пътници. Двама от пътниците са умрели.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    До 1 - никак не си прав и по-долу са ти дали примери. Аз ще добавя два. От Варна една баба вози внуците с 90-100 и кара след ТИР в лявата лента. ТИР-а, без да подаде сигнал, се прибира в дясната лента и изненада - в лявата е паркиран камион за поддръжка на пътя. Бабата се наниза без спирачен път по спомен. Бабата на място, за внуците не съм сигурен. ТИР-а не е пуснал аварийки, за да предупреди колата зад него (мисля че това е най-коректно), при липса на видимост от страна на задните автомобили.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До първия специалист ( преди 1 година )
    Достатъчен ти е един мост, например на магистралата. Един удар в колоните на моста с посочената скорост е същото. И онзи автобус със макета на Струма не се беше ударил челно, но си изгоря с хората вътре. Карай си с колкото искаш, затова носиш глава на раменете. Дано само да сме по-надалеч от теб. А пък най-лошото е, че с такива е пълно
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Над 7 джи е критично ускорение за човешки организъм. При 64 няма никакъв шанс за оцеляване....Иначе, най-смъртоносните удари са страничните. Ако някой те лепне отстрани с над 70 км/ч, имаш много малки шансове. Нито коланът е много полезен, нито подглавница, често и еърбег липсва....Пази Боже!
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    това видео е точно за теб, но нищо не си разбрал!
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    У&ю ( преди 1 година )
    Бричка и Димитър Илиев имат същото с една Омега в автобус, но с по-висока скорост.
  • #1
    4 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    150 не е безумно висока скорост (за магистрала), а там вероятност от челен удар няма, освен ако не си заспал и не се нанижеш в някой спрял заради задръстване. Айде сега и същото с 130, да видите че резултата е идентчен.