До 2050 г. броят на инцидентите с автомобили Mercedes-Benz ще падне до нула. За постигането на тази амбициозна цел ще помогнат усъвършенствани системи за подпомагане на водача и облачни платформи, които анализират данни от свързани автомобили, обявиха от германската компания.
Постигането на новата цел е разделено на два етапа – до 2030 г. производителят от Щутгарт иска да намали наполовина броя на фаталните инциденти, а до 2050 г. да сведе до нула катастрофите с автомобили на марката. Това ще стане възможно благодарение на развитието на сегашните системи за подпомагане на шофьора, както и на добавянето на нови.
В момента в модели на Mercedes се използват над 40 електронни асистента - от круиз-контрол и поддържане на лентата до системата Pre-Safe Sound, която подготвя ушите на пътниците за оглушителен удар. Подобрените електронни асистенти, както и цифрови платформи като Mercedes-Benz Road Safety Dashboard, която използва интелигентни алгоритми за анализиране на потенциално опасни райони, трябва да направят колите на марката максимално безопасни.
За целта данните за проблемните места ще се събират от свързани автомобили и ще се прехвърлят към градските служби. Това ще помогне да се разбере как такава информация може да повлияе на пътната безопасност. Особено внимание ще се обръща на пешеходците и велосипедистите, затова с предимство са пътищата в близост до детски градини, училища и университети. Подобни проекти вече са стартирани в Холандия и в германския регион Лимбург, където специални системи предупреждават за опасни зони или внезапно заледяване.
Безопасността в Mercedes-Benz се приема сериозно от дълго време. През 1969 г. е основан отделът за изследване на аварии, който с помощта на научни методи анализира повече от 5000 реални произшествия в различни части на земното кълбо. Получените резултати ясно показват как сблъсъците влияят на пътниците и как всеки един от тях би могъл да бъде предотвратен. Но все пак две събития се превърнаха в основни етапи в развитието на системите за сигурност на Mercedes.
Първото е, когато субкомпактната A-Class се обърна по време на „Лосов тест“ (изпитание за стабилност), проведен от шведското списание Teknikens Värld. След него компанията започна активно да внедрява система за динамична стабилизация. Вторият случай е дебютът през 2002 г. на системата за превантивна безопасност PRЕ-SAFE, която се използва от модели на компанията. Mercedes е и първият производител в света, който сертифицира автопилот от трето ниво според правилата на ООН.