В продължение на десетилетия японските производители натрупаха дълъг списък от абсолютно епични спортни автомобили, но изненадващо, само няколко от тях бяха със средно монтирани двигатели. Безспорно, най-известният пример е Honda/Acura NSX, която първоначално се произвежда от 1990 до 2005, след което се завърна в модерен хибриден вид от 2017 до 2023. Друг забележителен японски спортен автомобил със среден двигател е Toyota MR2, който се произвежда в три различни поколения от 1984 до 2007.
Въпреки че са успешни серийни модели, NSX и MR2 не са единствените спортни автомобили със среден двигател, разработени в Япония. Припомняме ви 5 други интригуващи машини със средно разположен двигател от Страната на изгряващото слънце, които за съжаление никога не стигнаха до серийно производство.
Пет провалени японски спортни коли със среден двигател (ГАЛЕРИЯ):
Представен на автомобилното изложение в Женева през 1978, Zero е опит на производителя на състезателни автомобили Dome да създаде първата японска суперкола. Вдъхновено от футуристичната концепция Stratos Zero на Bertone и серийния автомобил Lancia Stratos HF, това клиновидното чудо, проектирано от Минору Хаяши, завладя японския автомобилен свят. Изграден около шаси от стоманена тръба, направено по поръчка, автомобилът разполага с усъвършенствана система за независимо окачване и дискови спирачки, вдъхновени от автомобилите от Формула 1.