В продължение на десетилетия японските производители натрупаха дълъг списък от абсолютно епични спортни автомобили, но изненадващо, само няколко от тях бяха със средно монтирани двигатели. Безспорно, най-известният пример е Honda/Acura NSX, която първоначално се произвежда от 1990 до 2005, след което се завърна в модерен хибриден вид от 2017 до 2023. Друг забележителен японски спортен автомобил със среден двигател е Toyota MR2, който се произвежда в три различни поколения от 1984 до 2007.
Въпреки че са успешни серийни модели, NSX и MR2 не са единствените спортни автомобили със среден двигател, разработени в Япония. Припомняме ви 5 други интригуващи машини със средно разположен двигател от Страната на изгряващото слънце, които за съжаление никога не стигнаха до серийно производство.
Пет провалени японски спортни коли със среден двигател (ГАЛЕРИЯ):
Мощността идва от средно монтиран 2.8-литров редови шестцилиндров Nissan L28E SOHC, който може да се намери в Nissan Fairlady Z, известен още като Datsun 280Z. Той стандартно развива 143 к.с., което е достатъчно за тежащия 2028 кг, но това не се харесва от екипа на Dome, който в крайна сметка изобретява друг прототип, наречен P2.
Подобреният прототип се отличава с по-мощен двигател и производителят планираше да монтира турбокомпресор на Toyota в бъдеща производствена версия. За съжаление Dome Zero така и не успя да влезе в производство поради хомологация и финансови проблеми. Въпреки това, Zero остава очарователен японски спортен автомобил със среден двигател, който заслужава да бъде запомнен.


2