В продължение на десетилетия японските производители натрупаха дълъг списък от абсолютно епични спортни автомобили, но изненадващо, само няколко от тях бяха със средно монтирани двигатели. Безспорно, най-известният пример е Honda/Acura NSX, която първоначално се произвежда от 1990 до 2005, след което се завърна в модерен хибриден вид от 2017 до 2023. Друг забележителен японски спортен автомобил със среден двигател е Toyota MR2, който се произвежда в три различни поколения от 1984 до 2007.
Въпреки че са успешни серийни модели, NSX и MR2 не са единствените спортни автомобили със среден двигател, разработени в Япония. Припомняме ви 5 други интригуващи машини със средно разположен двигател от Страната на изгряващото слънце, които за съжаление никога не стигнаха до серийно производство.
Пет провалени японски спортни коли със среден двигател (ГАЛЕРИЯ):
В началото на 80-те години на миналия век Nissan започва да разработва спортен автомобил със среден двигател, който може да се конкурира с базови предложения от Porsche и Ferrari. Проектът дава прототип, наречен MID4, който прави своя публичен дебют на автомобилното изложение във Франкфурт през 1985.
Задвижван от 3,0-литров атмосферен VG30DE V6, прототипът предизвика доста вълнение, но Nissan избира да не го пуска в серийно производство. Въпреки това проектът продължава и на автомобилното изложение в Токио през 1987 японският производител представя нов прототип, наречен MID4-II.


2