IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Да! Nissan връща GT-R - и няма да е електрически

Новото поколение ще запази легендарния V6 в хибридна система. Но ще трябва да го почакаме

Феновете на японските суперколи останаха с горчив вкус в устата през февруари, когато Nissan окончателно спря производството на GT-R (след цели 18 години на пазара) и не обяви никакви планове за негов наследник, отхвърляйки дори замисленото отдавна чисто електрическо ново поколение.
Но сега японците са размислили и ще върнат легендарната "Годзила", при това не като електромобил, разкрива шефът на северноамериканското поделение на марката Понс Пандикутира. Новият GT-R е на път - само че ще трябва да се запасите с търпение, защото той ще дойде най-рано след три, а по-вероятно - след пет години.
  
   
Nissan GT-R R36
  
        
Емблематичният шестцилиндров двигател с турбокомпресор ще оцелее и в бъдеще, но ще бъде комбиниран с някакъв тип хибридна система. Електрическият GT-R, загатнат с концерта Hyper Force през 2023, засега не е на дневен ред. Причината, според Пондикутира, са незадоволителните резултати от тестовете. "Правиш една обиколка на Нюрбургринг, и след това трябва да заредиш батерията. А зареждането отнема доста време - просто не е автентичното преживяване за един GT-R", обяснява шефът на Nissan Северна Америка.

Въпросителната сега е дали бъдещият GT-R да бъде плъг-ин, или обикновен паралелен хибрид. По-вероятно е везните да наклонят към първата възможност, с пробег от 100-110 км само на електричество. Това би изисквало батерия с капацитет около 30 кВтч, което добавя доста тегло. От друга страна, GT-R и досега не бе сред леките машини в класа си. При всички случаи ще почакаме, преди да научим какво са избрали. Новият R36 GT-R ще се появи най-рано към края на 2027 - навръх 20-годишния юбилей на R35.
  
   
От R35 до Prince: историята на Nissan GT-R (ГАЛЕРИЯ):


 
    

 

 

 

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    А бе ... ( преди 1 месец )
    поразяващата ръка на рено не прощава. Кой е минал през рено от него Нисан не става, камо ли GT-R.
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Личното ми мнение е, че тази легенда трябваше да си остане чист ДВГ без никаква електрификация и щеше да има повече фенове.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Още първия електромобил на xiaomi зарежда с 500 kW за 5 минути и прави около половин минута и по-бърза обиколка на нюрбургринг от който и да е nissan gt-r за всички времена. Разбира се, че ще се откажат и ще почнат всичко от нулата. Въпросът е китайците дали ще спят през тези 5 години и какви ще са техните отговори дотогава? Без настоящи резултати, nissan GTR ще си остане просто поредната легенда от миналото с наистина славно минало!
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Напълно нормално от японска фирма, която след толкова години не разбра че батериите на електромобилите се нуждаят от активно охлаждане, за да не прегряват при натоварване и да могат да се зареждат по-бързо. Наистина никой няма да им чака електромобила да се зарежда няколко часа между всяка обиколка на нюрбургринг. А имаха най-продавания електромобил в света за дълги години.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Надявам се, това да е добре обмислен ход, да е имло добра работа по него, да е правено от хора, на които им пука.... А не порсот, да е отчаян ход и последен опит, на една проваляща се компания, да изплува. Това, че си дават време, мисля, е добър знак. А не просто "Хеййй, това е новият ни GT-R Skyline, помните ли Skyline ... ах и ние го помним" и да е с проблемите. И да не е като Z - харесва ми Z-тката, ама не я продават в Европа, ами .. бутат в САЩ, където Ford Raptor e "средна кола".