IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите коли получиха огромен шамар на пазара втора ръка

Само за година използван Tesla Model 3 губи близо 7000 долара в сравнение с BMW 3-Series

Електрическият автомобил не преживява най-добрите си моменти. Това е нещо, за което се говори от година,  доказват го и темповете на продажби и промяната в стратегията на големите производители. Пазарът на EV беше стеснен дори в страни, където се радваха на традиционно добър интерес, като причината е отпадането на финансови стимули.

 
Tesla


Едно от последните доказателства, че електрическата кола не се развива добре, е пазарът втора употреба . Порталът www.iseecars.com, специализиран в покупко-продажбата на употребявани автомобили, току-що извади проучване. Според него цената на употребяваните електрически превозни средства пада по-бързо от тази на такива с ДВГ или хибриди. Усети го на гърба си и гигантът за даване под наем Hertz, който трябваше да продаде хиляди EV на по-ниска цена от планирането поради огромната амортизация, особено в последните месеци.

„Видяхме, че цените на електрическите превозни средства са паднали с 30% до 40% от юни миналата година, докато при бензинов автомобил този показател е от 3% до 7% през същия период“, казва Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. „Спадът в цените на употребяваните EV е драматичен, но по-обезпокоителното е, че няма индикации стойностите на употребяваните EV да се стабилизират“, добавя Брауер. „В един момент цените на употребяваните електромобили ще трябва да достигнат дъното , но не изглежда, че все още сме там“.
 

BMW 3-Series


В проучването на iSeeCars може да се види, че тенденцията при употребяваните автомобили с вътрешно горене е различна от тази при електрическите. Един от примерите, които iSeeCars използва, е стойността на бензиново BMW 3 в сравнение с използван Tesla Model 3. През юни 2023 г. електрическата кола има средна цена с 2635 долара по-висока от тази на бавареца, но през май 2024 г. нещата се обръщат. Model 3 е с 4806 долара по-евтин от бензиновото BMW. Подобни са цифрите и при сравнение между цените на употребявани BMW X3 и Tesla Model Y. 
 

„С толкова много електрически превозни средства, които навлизат на пазара през последните години, се получи свръхпредлагане. То ще продължи с нарастването на произвежданите EV. Ако не се появи катализатор, който да увеличи търсенето на електрически коли, цените на тези модели вероятно ще продължат да падат на вторичния пазар“, обяснява Брауер.
 
 

0 от 500
  • #9
    20 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Честити нови цени на тока на всички електрофили и специално на Тесльо.
  • #8
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Тротинетка,цените на електромобилите втора употреба паднаша.Време е да си вземеш една Тесла.
  • #7
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хех, тръгнали да го сравняват в БМВ, които имат пословично голямо обезценяване по принцип. Я да сравнят с Корола или Сивик, да се посмеем. А форумната тротинетка-тесльофрен-пропагандатор направо да се гръмне.
  • #6
    16 rate up comment 2 rate down comment
    до 3 ( преди 4 месеца )
    Не говоря за чистия хибрид, а за 12/24/48 волтовите, които дори ниска с скорост не могат да карат само на ток. И не немците а французите първи се опитаха да популяризират дизеловите хибриди.
  • #5
    11 rate up comment 18 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Като почнат ама не почват това да не са ти дизелите дето сменяш по 50 неща гпр филтри с платинови частици по 3к бройката ама то и затова никой не ги ползва и пуши отзад такива директно към моргата
  • #4
    23 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като почнат ремонтите на хибридите и смяна на батерия за 15000 $ или евро, ще се усетят.
  • #3
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Факт ( преди 4 месеца )
    Дизелов хибрид смисъл никакъв неслучайно само тъпите германци ги произвеждат. Хибрида не е безсмислен щото харчи 3.7 на 100 а плуг ин хибрида в града и 0 на 100 а дизел в град под 5 на сто не пада.
  • #2
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сметката на хибридите е мътна и кървата - болшинството реално са безмислени меки хибриди предимно бензин, но и дизел.
  • #1
    7 rate up comment 32 rate down comment
    Факт ( преди 4 месеца )
    Само в главите на тъпите германци дизела се връща. Само 12.9% от ново продадените коли са с дизелов двг 38% чист бензин другото хибриди и чисти електрици скоро колите на фабрична гяз ще минат дизела а немците освен за дизел друг патент нямат. Бош закриват заводи бяха свикнали на помпе дюзе пушилници ама сега се местят в Индия и Папуа Нова Гвинея