IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla се откъсна пред BYD при електрическите автомобили

BMW държи първенството сред европейците, Япония не се интересува много от сектора

Американският гигант Tesla и китайският BYD се борят един с друг за първа позиция на световния пазар на електрически автомобили. Това е очаквано. Не и за някои популярни марки, които изостават все повече. Международният съвет за чист транспорт (ICCT) публикува класация на най-големите производители на автомобили в света. Тя се основава на плановете за електрически автомобили и моделите на всеки от тях в продажба през 2023 г. 
 
 
Tesla


Резултатите. Някои производители са постигнали значителен напредък към транспорт с ниски емисии през последната година, включително Mercedes-Benz и MG, други са паднали надолу в класацията: по-специално японските производители Suzuki, Mazda, Honda, Nissan и Toyota.

Докладът оцени ЕV характеристиките на 21 популярни марки въз основа на тяхната стратегическа визия, пазарно господство и технологично представяне. Установено е, че Tesla и BYD са водещи в света в плановете за електрически превозни средства, като американският производител на автомобили увеличи преднината си пред своя китайски съперник поради високия обем на продажбите. 
 
 
EV графика


Има си и друга причина  BYD леко падна надолу, тъй като докладът установи, че почти половината от продажбите му са plug-in хибридни превозни средства. Tesla също надмина съперниците си в това, че притежава най-добре представящите се електромобили в продажба днес, постигайки най-високи оценки за скорости на зареждане, обхват на батерията и консумация на енергия.
 
 
BYD

„Tesla и BYD продължиха да водят групата от глобални производители в прехода към ZEV [автомобил с нулеви емисии]“, заключава изследователската статия. „И двата гиганта вече произвеждат само електрически превозни средства, но бъдещите им позиции на върха не са непременно сигурни. „Гледайки напред, BYD ще трябва да прехвърли своя 48-процентен дял от продажбите на plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV) към напълно ZEV и да подобри производителността на своите BEV. Както Tesla, така и BYD също ще трябва да представят нови модели в целия спектър от класове пътнически превозни средства“, твърди докладът.
 
 
Графика EV

В общия списък BMW се класира на трето място, най-напред от европейците. Mercedes-Benz скочи пет места от 2022 г., за да достигне четвърто. И получи похвали за усилията си да рециклира и използва повторно батериите. Китайският гигант SAIC, който притежава обновената марка MG, се класира на пето място за нарастващите продажби и подобряването на производителността на електрическите си автомобили. Успя да изпревари Stellantis, групата родител на марки като Citroen и Opel.
 
Прегледът на целия пазар установи -  марки, базирани в Япония и Индия, са с най-нисък резултат сред анализираните производители на автомобили. Suzuki е на последно място в списъка, въпреки факта, че увеличи продажбите си на EV през годината. ICCT класира на опашката дори най-големите в бранша - Toyota . Индийската компания Tata, майка на Jaguar Land Rover, също е сред "изоставащите".
 
 
графика EV 1


Главният програмен директор на ICCT Стефани Сърл каза, че класацията трябва да се счита за „важен индикатор за напредъка на транспортния пазар“. Компаниите продължават да работят за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили през 2035 г. на основните пазари, включително Австралия, Европа, Великобритания и Съединените щати. „Производителите на автомобили, които бавно инвестират в напредналата технология, която регулациите са предназначени да насърчават, може скоро да се окажат изпреварени от конкурентите, които по-разумно залагат на бъдещето“, каза Сърл.

Докладът установява, че транспортните разпоредби в Европа, Обединеното кралство, САЩ и Канада се очаква да стимулират продажбите на електрически превозни средства „през следващите години“, а продажбите на EV са се увеличили с 40 процента в световен мащаб между 2022 г. и 2023 г.

 

Кой коя марка притежава
BMW Реал Мадрид

BMW
BMW и Mini
 

SAIC
MG Motor, IM Motors, Rising Auto, Maxus, Naveco и Sunwin 
 

STELLANTIS
Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall
 

VOLKSWAGEN
 VW, Skoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley и Porsche
 

GEELY
Geely Auto, Lynk & Co, ZEEKR, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon, RADAR и Cao Cao Mobility
 

CHANG'AN
Changan, Deepal, Avatr, Oshan и Kaicene
 

REANULT
Renault, Dacia, Alpine и Lada 
 

GENERAL MOTORS
Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Baojun, и Wuling 
 

GREAT WALL
Haval, Wey, Ora и GWM Pickup 
 

FORD
Ford, Lincoln и Troller
 

CHERY
Chery, Exeed, iCar, Jaecoo, Jetour, Karry, Luxeed, и Omoda 
 

HYUNDAKI/KIA
Hyundai, Kia и Genesis 
 
 

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 5 месеца )
    Като ти е скъпа луканката от магазина и можеш да си я правиш сам, да попитам за 16ти път: какво пискаш колко е скъпа? По същата логика можеш да се тръшкаш, че Ферари продават скъпи коли. И аз си произвеждам сам ток, но не ходя да обяснявам колко са лоши Електрохолд, които обират разликите, и които не искат да купуват от мен. Ти обаче, подобно "разбирачите", кибичещи пред селския смесен магазин, понеже много ги разбирате работите, затова само устите ви работят и все някой ви пречи за нещо.
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Никой, никога не е твърдял, че горенето на въглища и петрол/газ е нещо хубаво и екологично. Това е привилегия само на фотоволтаичните електоромобилисти. Другите хора, тоест нормалните, сме просто реалсти и не живеем в държавата Фантазия.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Люботелите на пушещи въглища да кажат колко десетки милиарда и колко десетки години ще струва рекултивирането на земята около мините и тецовете. Въглищата били евтини, викаш?
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    скорости на зареждане, обхват на батерията и консумация на енергия..... А зарядната инфраструктура на Тесла къде я сложихте! Само тя е достатъчна за да наклони везните в нейна полза...А производителността на колата...? В Европа продават коли с под 200кс. На цената на Тесла:)
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 5 месеца )
    Стига с тази дихотомия. Защо трябва да избера дали да ям луканка или сладолед или мусака или каквото и да било и да се откажа да ям всичко друго, след като мога да ги ям всичките подред. За разлика от тебе, аз не приказвам празни приказки и освен ток от енергото си произвеждам и сам. А ти? Имаш ли избор?
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 19 ( преди 5 месеца )
    Това в кой жълт вестник го прочете? Дай някаква информация с цифри и факти а не жълти твърдения? Колко енергия сме купили от Сърбия ех колко сме им продали от възобновяеми източници? В момента цената на тока е 5 ст за киловатчас на борсата. Сърбите само транспорта на въглищата не могат да си платят с тези пари, камо ли да произведат с тях по-евтин ток който да ни продадат
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    до 18 ( преди 5 месеца )
    Пак да кажа - никой не те кара насила да си закачен към енергото! Режи кабелите и си свободен да не плащаш на никого нито заплати, нито резерв, нито нищо. Кво само ревеш като вдовица за х..й по някакви шесторазрядни уеб сайтове за автоновини? Нали си много умен и деен? Повече действай, по-малко приказвай.
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 5 месеца )
    Българските ТЕЦ-ове не работят, но въглищата ги продаваме на сръбските, които ни продават евтин ток от тях, защото не им се налага да плащат квоти за емисии. Зелена сделка мислена от зелени мозъци, какво да се прави. А ако някой си мисли че така се намаляват емисиите: ха-ха-ха-ха!
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 5 месеца )
    Ти да не си от търтейте на които им плащаме? Работи само един от петте блока на въглищната централа, но плащаме заплатите на персонала и на петте, въпреки че е малко вероятно някога да работят. Пределно ясно е, че след като изтече и последната година в която ще плащаме безумни цени за тока на тецовете, после ще затворят повечето блокове. Но въпреки това всички се натискат и все още не са съкратили нито един човек и всички ще бъдат съкратени едновременно
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 5 месеца )
    Има и по-лесен вариант. Ако вдигнат много тока за домакинската на регулирания, да излезем на либерализирания пазар още тази година.