IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите коли получиха огромен шамар на пазара втора ръка

Само за година използван Tesla Model 3 губи близо 7000 долара в сравнение с BMW 3-Series

Електрическият автомобил не преживява най-добрите си моменти. Това е нещо, за което се говори от година,  доказват го и темповете на продажби и промяната в стратегията на големите производители. Пазарът на EV беше стеснен дори в страни, където се радваха на традиционно добър интерес, като причината е отпадането на финансови стимули.

 
Tesla


Едно от последните доказателства, че електрическата кола не се развива добре, е пазарът втора употреба . Порталът www.iseecars.com, специализиран в покупко-продажбата на употребявани автомобили, току-що извади проучване. Според него цената на употребяваните електрически превозни средства пада по-бързо от тази на такива с ДВГ или хибриди. Усети го на гърба си и гигантът за даване под наем Hertz, който трябваше да продаде хиляди EV на по-ниска цена от планирането поради огромната амортизация, особено в последните месеци.

„Видяхме, че цените на електрическите превозни средства са паднали с 30% до 40% от юни миналата година, докато при бензинов автомобил този показател е от 3% до 7% през същия период“, казва Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. „Спадът в цените на употребяваните EV е драматичен, но по-обезпокоителното е, че няма индикации стойностите на употребяваните EV да се стабилизират“, добавя Брауер. „В един момент цените на употребяваните електромобили ще трябва да достигнат дъното , но не изглежда, че все още сме там“.
 

BMW 3-Series


В проучването на iSeeCars може да се види, че тенденцията при употребяваните автомобили с вътрешно горене е различна от тази при електрическите. Един от примерите, които iSeeCars използва, е стойността на бензиново BMW 3 в сравнение с използван Tesla Model 3. През юни 2023 г. електрическата кола има средна цена с 2635 долара по-висока от тази на бавареца, но през май 2024 г. нещата се обръщат. Model 3 е с 4806 долара по-евтин от бензиновото BMW. Подобни са цифрите и при сравнение между цените на употребявани BMW X3 и Tesla Model Y. 
 

„С толкова много електрически превозни средства, които навлизат на пазара през последните години, се получи свръхпредлагане. То ще продължи с нарастването на произвежданите EV. Ако не се появи катализатор, който да увеличи търсенето на електрически коли, цените на тези модели вероятно ще продължат да падат на вторичния пазар“, обяснява Брауер.
 
 

0 от 500
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Толкова е обезценяването на всеки ДВГ, в момента който напусне представителството закупен като нов. Нормално е при положение че има ценови войни с навлизането на китайки марки, новите коли да намалят цените на новите си електромобили, а с това и цената на употребяваните да е надолу. При положение че Мерцедес направиха цялата си гама електрички май да се върви към електромобили. Ама българина- дай му дизеляк на 30г. без катализатори, за да си трови живота...
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Електричар ( преди 1 час )
    За първи път чета и реших да напиша коментар, че ми е смешно какви глупости се пишат... Първо за теслите които се продават в България- всеки е наясно какви коли се продават масово в страната от автокъщи "нов внос", електромобилите и теслите не се различават- има блъскани, с върнати километри и т.н. На сайта на Тесла Германия нова Y е 45хил евро, а втора ръка на 51хил 2021г. е 38хил евро- обезценяване с 15%.
  • #47
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 20 часа )
    Просто доста хора си осъзнаха грешката и са готови да се разделят с електричката макар и с голяма загуба, но явно вече останалите хора сме наясно що за прецакване а такъв автомобил и желаещи няма и все по-малко ще стават, това са фактите вие си пишете какво си искате.
  • #46
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 22 часа )
    А нали сте наясно с живота на батерията до 10г А нова е половин кола
  • #45
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 40 ( преди 22 часа )
    Не знам кое е паднало ама Model S 2015-та година към днешна дата определено е по-скъп от БМВ 5-та серия пак 2015-та година.
  • #44
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 22 часа )
    Морално остаряване му се вика на това. На 2-3 години излиза някаква подобрена технология я на батериите, я на термопомпата, я на процеса на зареждане. И старото изведнъж рязко губи стойност.
  • #43
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 40 ( преди 23 часа )
    Объркал си примера. При електромобилите и цената на новите и цената на втората ръка падна. Защо смяташ това за лошо, а покачването на цените на нови автомобили с ДВГ и съответно покачването на цената втора ръка смяташ за нещо добро? Все си мислех, че ти удрят шамар, като се опитат да ти продадат втора ръка автомобил на по-висока цена отколкото са го купили, за да могат да добавят 20-30 000 лв и да си купят с нов. При електромобилите го продават на по-ниска цена и добавят по-малко за нов.
  • #42
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Има хора които скачат на всичко ново, без да четат за недостатъци а такива има и после се жалват по форумите!
  • #41
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 40 ( преди 1 ден )
    Ако нещо, което като ново е скъпо, а втора ръка е евтино, значи има защо и обикновено е "за еднократна употреба". Като тоалетната хартия, както някой е отбелязал по-долу. Аз лично си карам колите докато се разпаднат, но болшинството "потребители" отделят ужасно много внимание на остатъчната стойност и си правят някакви сметки за "възвръщаемост". Като направят колите на цената на телефоните, сигурно няма да е така, ама до тогава ще е.
  • #40
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Значи когато ел. Коли са скъпи е лошо. Когато са евтини, пак лошо?