IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов удар по електрификацията - Формула 1 се връща към чисти ДВГ

През 2030 година най-елитният автомобилен спорт преминава на V8 мотори със синтетично гориво

Електрификацията на автомобилната индустрия е изправена пред заплаха, като поредният удар идва от най-елитния автомобилен спорт - Формула 1. Там обмислят завръщането на V8 двигатели с вътрешно горене, обяви главният изпълнителен директор на шампионата Стефано Доменикали.


Формула 1


През 2026 г. във Формула 1 влизат нови технически разпоредби, които ще опростят настоящите хибридни двигатели и ще направят електрическата част по-важна. Това обаче няма да бъде окончателният път, по който ще поеме шампионата. Според Доменикали, ако синтетичните горива работят, през 2030 г. може да се завърнат V8 двигателите с вътрешно горене.

„Ако устойчивите горива работят, ще трябва внимателно да преценим дали да продължим с хибридната технология или ще има по-добри решения. Лично аз смятам, че трябва да се отървем от хибридите. Най-естественото от всичко е V8 двигател", коментира Доменикали.

Всъщност, още от 2026 г. Формула 1 ще използва напълно синтетични горива. През 2027 г. същото ще стане и с MotoGP (световния шампионат по мотоциклетизъм на писта). Това, което искат както Доменикали, така и собствениците на Формула 1, е двигателите да бъдат по-шумни през 2030 г., когато трябва да влезе в сила нов технически регламент. А както е известно, автомобилната индустрия гледа именно Формула 1, където обикновено промените се случват първи.


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха! Единственият засега сериен производител на синтетични горива - Volkswagen - влиза във Формула 1 и изведнъж тя преминава на тях! Явно това е била част от сделката с ФИА. Но по никакъв начин не си мислете, че така синтетичните горива ще станат алтернатива на електричеството. Ф1 просто се опитва да удължи като за последно живота на една отмираща технология.
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Напълно невярно. Живея в Германия, съвсем близо до Австрия. Там вече има напълно синтетичен дизел, пуснат в масовата мрежа бензиностанции, нарича се HVO100. Струва точно 9 цента повече от стандартния. Съвсем скоро пускат и синтетичен бензин. Така, че тези десетки Евро за литър, които се спекулират са напълно неверни
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    "Най-естественото от всичко е V8 двигател" - аз мисля, че е V12, но и осмак е добре :-)
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защото ускорението от 0 до 100 е най-важната характеристика на болид от Ф1. Мда, ама не точно. Да ходят при драгстерите по-добре.
  • #5
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото от другия сезон Формула Е болидите ще са доста по-бързи от Формула 1 - 1.9 сек до 100, но разбира се остава да се внедрят твърди батерии и да направят звука по-добър според феновете
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Е едва ли ще е 50 евро на литър ако се масовизира, но със сигурност ще е много повече от сега и ако не беше то вече щеше да е масово и поне на близка цена
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Моли се да не позная ( преди 1 година )
    Защото ако за Формула 1 няма значение че литър гориво струва 50 евро. Могат да ползват 100% синтетично гориво. Но ти ще се озъбиш ако от утре вкарат регламент, че в горивата задължително трябва да има синтетична компонента. Тогава всеки 1% синтетично гориво ще вдига цената на нормалния дизел или бензин с 50 евроцента - левче за литър. Наистина се моля на всички богове да не ви слушат молбите, за да не би да се сбъднат. Но пък това е най-краткият път към електрификация.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еми... логично. Формула Е, няма емоция, като Ф1. А във Ф1, емоцията замина, откакто решиха за 1.6 V6 прахосмукачки, нищо че са по 900кс. И в допълнение не останаха и пилоти, които да правят състезанието. Връщането на V8 е едно добро начало, да се завърне малко блясъка на Ф1. Остава да има и пилоти, които да водят битка на пистата, а не от бокс-а да си ги мерят.
  • #1
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Нямало да има пазар за синтетични горива.Нашият пророк Теслю пак не позна.