IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов удар по електрификацията - Формула 1 се връща към чисти ДВГ

През 2030 година най-елитният автомобилен спорт преминава на V8 мотори със синтетично гориво

Електрификацията на автомобилната индустрия е изправена пред заплаха, като поредният удар идва от най-елитния автомобилен спорт - Формула 1. Там обмислят завръщането на V8 двигатели с вътрешно горене, обяви главният изпълнителен директор на шампионата Стефано Доменикали.


Формула 1


През 2026 г. във Формула 1 влизат нови технически разпоредби, които ще опростят настоящите хибридни двигатели и ще направят електрическата част по-важна. Това обаче няма да бъде окончателният път, по който ще поеме шампионата. Според Доменикали, ако синтетичните горива работят, през 2030 г. може да се завърнат V8 двигателите с вътрешно горене.

„Ако устойчивите горива работят, ще трябва внимателно да преценим дали да продължим с хибридната технология или ще има по-добри решения. Лично аз смятам, че трябва да се отървем от хибридите. Най-естественото от всичко е V8 двигател", коментира Доменикали.

Всъщност, още от 2026 г. Формула 1 ще използва напълно синтетични горива. През 2027 г. същото ще стане и с MotoGP (световния шампионат по мотоциклетизъм на писта). Това, което искат както Доменикали, така и собствениците на Формула 1, е двигателите да бъдат по-шумни през 2030 г., когато трябва да влезе в сила нов технически регламент. А както е известно, автомобилната индустрия гледа именно Формула 1, където обикновено промените се случват първи.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 3 месеца )
    Не съм казал, че е най-важната, а една от най-важнити за това писах, че трябва да се внедрят и твърди батерии и по-добър звук
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 3 месеца )
    Колко пъти трябва да ти се обяснява, че е невъзможно електрическа енергия, която се произвежда от 10 пъти повече електрическа енергия не може да е по-евтина от първоначалната електрическа енергия. Понеже нищо не разбираш от ток, ако един литър синтетична питейна вода се произвежда от 10 l натурална питейна вода плюс 100 киловат часа енергия, в завод за 1 милиард евро, Колко вода трябва да се произведе, за да усъвършенстват технологията за да стане по-евтина от първоначалните 10 литра вода?
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Хаха,навремето карбона,леките сплави и керамика се е ползвал само в F1 и самолетите защото са били твърде скъпи за масовите автомобил.Днес карбон и леки сплави има и в коли за 30 000 Евро.Продължават да ме учудват хора които хем твърдят,че масовото производство на батерии ще ги направи още по евтини,но това не важи за никоя друга форма на енергия :-)Ще поживеем,ще видим.Но е хубаво,че света излиза от заблудата за EV и отваря очи за други възможности.Конглокенция и свобода на подребителя другари!
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 3 месеца )
    Напълно невярно ти е непълно невярното. HVO100 е точно обратното на "напълно синтетичен дизел", защото се произвежда от напълно ЕСТЕСТВЕНИ материали като отработено олио и органични отпадъци. Да не говорим, че по регламент на ЕС се влага в процентно отношение във всеки дизел по бензиностанциите от поне 15 г.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 3 месеца )
    Хидротретирано растително масло ( HVO ) е биогориво , произведено чрез хидрокрекинг или хидрогениране на растително масло . Синтетичните горива се произвеждат от водород и уловен от атмосферата въглероден диоксид. Погледни колко струва водородът на зарядната станция сметни го за 100 км и умножи тази сума по пет в оптимистичния случай. Да караш на водород е много по-евтино отколкото на синтетично гориво, а никой не иска toyota mirai дори като подарък, заради скъпият водород. Внимавай какво си по
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хаха! Единственият засега сериен производител на синтетични горива - Volkswagen - влиза във Формула 1 и изведнъж тя преминава на тях! Явно това е била част от сделката с ФИА. Но по никакъв начин не си мислете, че така синтетичните горива ще станат алтернатива на електричеството. Ф1 просто се опитва да удължи като за последно живота на една отмираща технология.
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 3 месеца )
    Напълно невярно. Живея в Германия, съвсем близо до Австрия. Там вече има напълно синтетичен дизел, пуснат в масовата мрежа бензиностанции, нарича се HVO100. Струва точно 9 цента повече от стандартния. Съвсем скоро пускат и синтетичен бензин. Така, че тези десетки Евро за литър, които се спекулират са напълно неверни
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    "Най-естественото от всичко е V8 двигател" - аз мисля, че е V12, но и осмак е добре :-)
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защото ускорението от 0 до 100 е най-важната характеристика на болид от Ф1. Мда, ама не точно. Да ходят при драгстерите по-добре.
  • #5
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Между другото от другия сезон Формула Е болидите ще са доста по-бързи от Формула 1 - 1.9 сек до 100, но разбира се остава да се внедрят твърди батерии и да направят звука по-добър според феновете