IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов удар по електрификацията - Формула 1 се връща към чисти ДВГ

През 2030 година най-елитният автомобилен спорт преминава на V8 мотори със синтетично гориво

Електрификацията на автомобилната индустрия е изправена пред заплаха, като поредният удар идва от най-елитния автомобилен спорт - Формула 1. Там обмислят завръщането на V8 двигатели с вътрешно горене, обяви главният изпълнителен директор на шампионата Стефано Доменикали.


Формула 1


През 2026 г. във Формула 1 влизат нови технически разпоредби, които ще опростят настоящите хибридни двигатели и ще направят електрическата част по-важна. Това обаче няма да бъде окончателният път, по който ще поеме шампионата. Според Доменикали, ако синтетичните горива работят, през 2030 г. може да се завърнат V8 двигателите с вътрешно горене.

„Ако устойчивите горива работят, ще трябва внимателно да преценим дали да продължим с хибридната технология или ще има по-добри решения. Лично аз смятам, че трябва да се отървем от хибридите. Най-естественото от всичко е V8 двигател", коментира Доменикали.

Всъщност, още от 2026 г. Формула 1 ще използва напълно синтетични горива. През 2027 г. същото ще стане и с MotoGP (световния шампионат по мотоциклетизъм на писта). Това, което искат както Доменикали, така и собствениците на Формула 1, е двигателите да бъдат по-шумни през 2030 г., когато трябва да влезе в сила нов технически регламент. А както е известно, автомобилната индустрия гледа именно Формула 1, където обикновено промените се случват първи.


0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да ти го обясня отново в пари. Това е като да вкараш в банковата си сметка по 1000 лв в банките водород и батерия. Когато ти потрябват, едната банка ще ти върне 940 лв с 60 лв такса за съхранение, а другата банка ще ти върне 200 лв с 800 лв за обслужване и съхранение. Като ежедневно имаш едни 1000 лв излишни които трябва да минат през банката. Коя банка ще избереш? За едната за съхранение на 365 000 лв, ще ти вземат 22 000 лв комисион а другата ще ти вземе 292 000, но плаща милиарди за реклама
  • #23
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 18 ( преди 3 месеца )
    Ти да не би да караш кола с чугунени носачи? Технологиите от Формула 1 винаги са навлизали в масовото производство. Това винаги е била една от основните функции на Формулата - развитие на конвенционалните автомобили.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 3 месеца )
    Ето че и сам си си отговорил. Тези които са инвестирали милиарди във фотоволтаици и вятърни генератори, не избират да произвеждат водород с тях, а предпочитат да инсталират батерии. Провери ли колко домашни батерии за съхранение на енергия са инсталирани в Германия? Милиони. Знаеш ли за поне един случай за съхранение на енергия в водород в домашни условия? Проблемът не са административните закони, а законите на физиката. При водородът губиш НАД 80% от енергията. При батериите ПОД 10%.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 3 месеца )
    18-ти коментар не съм го писал аз. И ми омръзна да ти повтарям на глупавия пример за водата чиито смисъл все още не мога да разбера защо го задаваш? "Защо водата за ток е безплатна,а слънцето за ток за е-горива е с пари?" Ами не, нито една енергия не е безплатна. Няма такава. А дори когато на борсата цената е нулева което не означава че себестойността е нула, не можеш да ползваш безплатна енергия без да си платиш такса пренос, която в Германия струва 10 пъти повече отколкото самата енергия.
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Ама ще ми обясниш ли за цената за водата?Или защо тока от твоите солари ти е безплатен,а тока от солари за водород е с пари?И защо като погледна от любимата ти тераса към хълма над града,в момента при приличен вятър от 15 ветрогенератора работят 3?Защо производителите на ток плащат глоби ако вкарват в системата непоискан ток?Защо се изключват соларни паркове от мрежата?Защо вместо всичките тези рестрикции и орязване капацитета на възобновяема енергия,не се произвежда водород или e-горива? :-) :-
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Ахахаха, започна с обидите!Започна да губиш почва когато заговорихме за вода:-) Не драги,карбона и леките сплави се ползва масово!След 3 месеца ми пристига новата кола която ще замени EV6цата (радвам се,че я махам,докато още има стойност)и е с карбон ама навсякъде!Включително тавана, седалките.Струва 88К евра, 505 рафинирани италиански коня(които бързо ще направя около 600),4х4, 2,9 V6 битурбо,от 0 до 100 за 3,6,което също ще се подобри.И аз като F1 се връщам към ДВГ :-) :-)
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До РУКоделието ( преди 3 месеца )
    За пореден път се самозаблуждаваш (и самозадоволяваш). Карбонът все още, след всичките тези години, не може да се произвежда серийно и евтино. БМВ се опита със серията i, но реалните разходи се оказаха много по-високи от предвидените. А това, което виждаш в еврони коли, е пластмаса С ЕФЕКТ на карбон. А леките сплави не са порвтинели ни най-малко. Това, което стана е, че употребата им страна оправдана предвид затегнатите еконорми.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Аз колко пъти ти обясних,че даваш неадекватни примери и изхождаш от убеждението си,че нищо друго освен батерии няма да се развива!Как гарантираш че технологията за водород и е-горива няма да се развива?И понеже много разбираш от ток а и сега от вода,още чакам да ми отговориш,защото водата в язовирите се ползва за производство на ток,който струва 0,30лв,а не се продава в Африка,където литър вода струва 2 долара?Защо водата за ток е безплатна,а слънцето за ток за е-горива е с пари?
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Бях на живо на в10 във формула 1, чуваше се зад завоя, после в8, в6 и накрая в4. Нищо общо като емоция. Но, това е ф1, къв е проблема за едни състезания да си ползват каквото искат гориво?!? Ква еколгия, кви 5лв., това е страст...
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде ще ти го обясня в автомобили. Ако един автомобил се произвежда от разглобяване на 10 нови автомобила изглобяване на частите му наново за да произведеш един единствен автомобил, кога това ще стане по-евтино отколкото да продадеш първите десет автомобила директно на клиента? Ако ми обясниш бизнес логиката съм съгласен да ти изкупувам десетолевки по левче в неограничени количества, докато узрее технологията за да излезеш на печалба. Досега не си успял да ми обясниш смисъла на упражнението.