Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.
Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес
Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.
За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.
10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):
Японският гигант дължeше мястото си в Топ 3 преди всичко на партньорството си с Tesla в американската Гигафабрика край Невада. Отношенията между двете компании обаче поохладняха леко след плановете на Teslа да диверсифицира доставките и да произвежда собствени клетки. След това Panasonic създаде джойнт-венчър с Toyota, който ще покрива нуждите на бъдещата електрическа гама на японския автомобилен производител. Пазарният дял е намалял с цели 12 на сто за последните три години.