IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на CATL не вярва в твърдотелните батерии

Основният проблем е с използвания за тях литий, смята Робин Зенг

CATL е най-големият световен производител на батерии за електрически превозни средства, така че неговият ръководител - Робин Зенг, определено има какво да каже за тяхното развитие. В случая той коментира ситуацията с твърдотелните батерии, за които напоследък се говори, че ще направят пробив в индустрията.


CATL батерии


Зенг обаче смята, че серийното използване на такива блокове е все още далече. Той постави и под въпрос скорошното изявление на Toyota, която твърди, че е готова да пусне на пазара нови батерии в рамките на три години.

Според шефа на CATL, инженерите на компанията са тествали материали за твърдотелни батерии под налягане и са открили редица проблеми. По-специално, за максимална възвращаемост на устройството, анодът трябва да бъде направен от чист литиев метал. Неговите йони ще трябва да се дифузират под високо налягане, което е опасно.

Освен това по време на зареждане и разреждане литият се разширява, съкращавайки живота на батерията „може би с 10 цикъла“. Ръководителят на CATL добави, че ако целостта на батерията е повредена, като например по време на инцидент, литият може да се смеси с влагата във въздуха. В резултат на такава реакция се образува токсичен литиев хидроксид.

Въпреки несигурността относно твърдотелните батерии, компанията продължава да разработва нови батерии за електрически превозни средства. По-конкретно специалистите на CATL работят върху натриево-йонни и кондензирани батерии, които използват полутвърди материали. Според Зенг те могат да осигурят два пъти по-голям пробег от конвенционалните литиево-йонни батерии без никакви рискове за безопасността.

Изявлението на председателя на CATL относно твърдотелните батерии е донякъде несъвместимо с февруарското съобщение за нов консорциум от китайски производители. Компанията на Зенг е сред тях. Членовете на консорциума възнамеряват да създадат верига за доставки на твърдотелни батерии в Китай, като това ще се случи преди 2030 година.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 7 месеца )
    Разбира се че е най-стабилния финансово автомобилен производител. Даже е фермата с най-стабилни дългове в света. Не автомобилен производител. Не производител а каквато и да е фирма. Дълговете са над четвърт трилион долара. Стабилно изглеждат, няма кой да ги помръдне от тази позиция.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    До 13: "Не съществува връзка между броя на патентите и успеха." Точно обратното - именно Тойота има най-много патенти и в същото време е най-стабилният финансово производител.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    За всяко изказване на човек трябва да се взема предвид кой го казва, в какъв контекст, кога и как реагират околните. Този се е изказал така, все едно Мъск да каже не вярвам в електромобилите (давам пример за по елементарните, не го е казвал човека). Каква би била реакцията - зависи. В Китай никаква, но на пазарите ще се замислят за волеизявленията на хора от по-демократичните държави дали са верни. Аз на фигура с власт от Китай не бих вярвал, дори да ми каже добро утро. Защото са си такива...
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 14 ( преди 7 месеца )
    Нокия и Ериксон имаха и имат патентовани реални технологии и принципи, които се използват. Тези им патенти бяха целенасочено нарушавани от китайците с цел овладяване на критичен пазар и геополитическо влияние. В света на патентите, на 10 000 патента се използва 1. Нокия имат този 1. Тойотка има от останалите 9 999.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 7 месеца )
    В случая темата на разговора е патенти за батерии. Колко от печалбите на toyota идват от производство на батерии? В бъдеще, не много далечно бъдеще, когато китайците със или без патенти комерсиализират твърдотелните или друг вид батерии, за да станат електромобилите много по-евтини от хибридите, какво ще се случи с печалбите на toyota която няма никакви практически ползи от патентите си за батерии?
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 13: "Затова и Тойотка не яде." Умрели са от глад, мани. Само 61 милиарда брутна печалба за 2023. Живи да ги ожалиш.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Патентите са което спасиха Нокия от закриване, печелеха стотици милиони годишно, особено след сливането с ериксон.
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пак ли опорките за хилядите патенти на Тойотка? Патентите не се ядат. Затова и Тойотка не яде. Много е просто - няма никаква гаранция, че валиден патент някога ще придобие практическо приложение. С други думи, Тойотка е прекарала 15 г. да патентова безсмислени открития. Не съществува връзка между броя на патентите и успеха. Нещо повече - фирмите имат различна политика за патентоването. Много гиганти подхождат икономично, защото патентите са скъпи. В Япония може процесът да е по-достъпен.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Toyota и други вярват, че търговското производство ще бъде възможно след 2030 г. Ако Китай успее да се движи по-бързо, японските играчи ще имат трудности да наваксат изоставането си в бързоразвиващия се пазар на електромобили.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Според онлайн изданието на влиятелната китайска медия "Yicai", Toyota притежава повече от 1300 патента за твърдотелни батерии, докато китайските компании за батерии имат по-малко от 100 за всички твърдотелни батерии. Остава да се види дали китайските компании, които имат огромно предимство в настоящата технология за автомобилни батерии, могат да повторят постижението с твърдотелни захранващи клетки.Toyota и други вярват, че търговското производство ще бъде възможно след 2030 г. Ако Китай усп ...