Това е Koenigsegg Sadair's Spear, най-новата хиперкола, създадена от най-прочутия шведски производител на хиперавтомобили в света. Тя е базирана на Koenigsegg Jesko, но е още по-екстремна, което е интересно, защото определено никой не би нарекъл Jesko кротка или бавна. Производството, както вероятно можете да си представите, е ограничено. А причината за избора на името е очарователна.

Sadair's Spear е хиперавтомобил, одобрен за движение по обществените пътищата, вдъхновена от Jesko. Благодарение на преработените настройки и подобрения въздушен поток, тя произвежда 1300 конски сили с обикновено гориво или 1625 конски сили (25 конски сили повече от Jesko) с E85.
Двигателят е същият като при Jesko - 5-литров V-образен, осемцилиндров с туин-турбо, комбиниран с LST (Light Speed Transmission) безстепенна трансмисия. Освен това компанията успя да намали теглото с 35 килограма, което означава, че моделът може да произвежда почти една конска сила за всеки килограм тегло. Максималната скорост е 360 км/ч, а ускорението до 100 км/ч не е посочено.
Потенциалът на Sadair's Spear може да се прецени само по времето му на обиколка на пистата Gotland Ring на едноименния шведски остров: новият модел успя да постави рекорд на трасето още по време на първите си тестови излизания, като подобри предишния рекорд с 1,1 секунди.

Koenigsegg обяви, че ще произведе само 30 бройки и всички те вече са разпродадени преди официалното представяне на модела. А цветът е шокиращ. Цената не е обявена официално, но стандартният Jesko започва от около 3 милиона долара. Твърди се, че всички продадени досега бройки от новия модел струват 2 милиона долара отгоре.
Koenigsegg Sadair's Spear е кръстен на коня, който Йеско фон Кьонигсег, бащата на основателя на компанията Кристиан, е яздил в последното си състезание през 1976 г. В младежките си години Йеско е бил жокей. Идеята зад името е романтична, но също така показва предназначението на автомобила.
Jesko не е мършав, но според Koenigsegg, Sadair's Spear е още по-чистокръвен и по-фокусиран върху състезания и писта. И въпреки масивното крило и олекотения интериор, може да се движи по пътищата. Макар че, както обикновено, повечето клиенти вероятно ще го паркират в климатизирано хранилище през следващите няколко години.
Още снимки на модела - вижте в галерията:


0