Китайската доминация в производството на батерии - най-ключовия елемент от електромобилите - продължава да расте с притеснителни темпове, показват обобщени данни след първото полугодие на 2023. Общо 66.7% от цялото световно производство се паза на китайски компании, като сред десетте най-големи производителя на автомобилни батерии шест са китайски.
Над една трета от световното производство на батерии вече се ръководи оттук - от централата на CATL в китайския град Нинде
Глобалното потребление се е увеличило с 50% за първото полугодие на тази година до цели 304.3 гигаватчаса, показва анализът на корейската изследователска компания SNE Research. Производственият капацитет на Европа въпреки големите усилия и субсидиите е едва 3.7 гигаватчаса, или около 1.2% от глобалното производство. При това немалка част от него също се пада на съвместни предприятия с доминиращо китайско участие.
Убедителен лидер на този пазар е китайската CATL, чийто пазарен дял вече достига рекордните 36.8%. На второто място излиза друг китайски производител - BYD, който измества корейската LG Energy. В челната десетка, освен шестте китайски компании, попадат три от Южна Корея и една от Япония.
10-те най-големи производителя на батерии през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Китайска компания с над 42,000 служители по цял свят, която прави не само автомобилни батерии, но и батерии за лаптопи, както и големи мрежови инсталации за съхранение на електроенергия. Доставя батерии за китайските Geely и Dongfeng, за Volvo и за азиатските модели на Volkswagen. В Европа я познаваме като производителя на батериите за Dacia Spring, най-евтиния електромобил на пазара в ЕС.
Пазарен дял през 2021: 0.6%
Кого снабдява: Geely, Volvo, Dongfeng, VW, Dacia