IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайската доминация при батериите вече е смазваща

Над две трети от производството е в Китай. Ето кои са 10-те най-големи компании

Китайската доминация в производството на батерии - най-ключовия елемент от електромобилите - продължава да расте с притеснителни темпове, показват обобщени данни след първото полугодие на 2023. Общо 66.7% от цялото световно производство се паза на китайски компании, като сред десетте най-големи производителя на автомобилни батерии шест са китайски.
   
    
CATL, батерии
Над една трета от световното производство на батерии вече се ръководи оттук - от централата на CATL в китайския град Нинде
   
      
Глобалното потребление се е увеличило с 50% за първото полугодие на тази година до цели 304.3 гигаватчаса, показва анализът на корейската изследователска компания SNE Research. Производственият капацитет на Европа въпреки големите усилия и субсидиите е едва 3.7 гигаватчаса, или около 1.2% от глобалното производство. При това немалка част от него също се пада на съвместни предприятия с доминиращо китайско участие.

Убедителен лидер на този пазар е китайската CATL, чийто пазарен дял вече достига рекордните 36.8%. На второто място излиза друг китайски производител - BYD, който измества корейската LG Energy. В челната десетка, освен шестте китайски компании, попадат три от Южна Корея и една от Япония.
  
   
10-те най-големи производителя на батерии през 2023 (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

 

0 от 500
  • #58
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 54 ( преди 8 месеца )
    И как на 500 цикъла което по 500 км би било 250 000 км автомобила се бракува? Това никак не е нормално все пак дори в САЩ средната възраст на колите отива към 13 години то да не е нещо дето да се ползва само от първи собственик и да се хвърли
  • #57
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Дай марка и параметри на фотоволтаиците и инвертора и може да измислим нещо, ако ги продаваш на смислена цена. Аз досега такава Не съм видял. Обикновено две три пет годишни централи, ги продават на двойно по-висока цена, отколкото да си купиш чисто нова. Мога да се обзаложа, че и твоя случай е такъв. Хайде сега се замисли, защо ти не можеш да си плащаш сметките а други искат да инвестират 40 милиарда в тази технология и има заявки за 40GW ?
  • #56
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Какъв договор си подписал да те видим колко си бърз в Интернет? На каква цена ти изкупуват токът? Какви такси плащаш?
  • #55
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Петър Славов ( преди 8 месеца )
    До 52.Не лъже.Аз съм един от тези собственици, с фотоволтаици за продажба.Давам ти ги заедно с къщата,парите от тока не покриват кредита.Или продавам или банката ще ми ги вземе..В оелекс.бг,ало.бг,имот.бг има обяви,само избирай.
  • #54
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Те са си ги произвежда. 46 80 батериите са тези с 10 000 цикъла. Но дали 3000 или 100 хиляди няма абсолютно никакво значение, защото на средностатистическия собственик му трябват не повече от 500 цикъла и автомобилът се бракува, а батерията е в перфектно здраве.
  • #53
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Къде изчезнаха онези батерии с 10000 цикъла, тесларка?
  • #52
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Неканени гостенино, има факти, има и измислици. Твоят живот явно се случва в измислен свят, в който всичко японско, начело с Тойотка, е най-здравото и най-технологичното. В твоя измислен свят, Тесла не произвежда батерии. В твоя измислен свят, Тойотка е само на 1-2 години от пълна доминация при електромобилите. В твоя измислен свят, Япония не е най-задлъжнялата държава в света на глава на населението, а индустриите и не се сриват една по една (не че ме радва, но е факт). Сега е ред на колите.
  • #51
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    А как ще коментирате, че най-големият конглокент при производство на електромобили на Tesla BYD е готов да сподели най-голямото си предимство - блейд батериите, които се зареждат по-бързо, имат над 3000 цикъла живот и са абсолютно незапалими, дори да ги пробиеш с пирон? Защо продават тези батерии на Тесла, въпреки, че в статията не го пише? Защо не разчитат на своите партньори от toyota? Защо не продадоха на toyota онези тъй необходими 10 000 батерии миналата година? Още една тема за размисъл!
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Точно както всички се хвърлиха да инсталират фотоволтаици защото цената на тока отиде към евро за киловатчас, така и всички ще се втурнат да инсталират батерии, когато всеки ден цената на тока стане 0 лв по обяд и над левче през нощта.
  • #49
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Дай ми информация че panasonic произвежда 46 80 батерии за който и да било? Вярно живеете в паралелна реалност, защото Тесла сама си ги произвежда! Panasonic нямат нищо общо с Тексас и нямат никакво производство на батерии там. Възможно е и да са започнали някакво тестово производство на 46 80 батерии за каквито да не съм чул и ще съм благодарен да ме информираш с линк или поне заглавие на източника на информация. Аз поне няма да кажа такова животно няма, а казвам че не знам и питам .