IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW ще създава батерии заедно с Rimac

Сделката e повратна точка за хърватската компания

BMW Group обяви старт на партньорство с компанията Rimac Technology за разработване и производство на технология за батерии с високо напрежение. Те ще бъдат използвани в бъдещите модели на баварския производител, които ще излязат през втората половина на това десетилетие.


BMW Rimac


Споразумението е много важен момент за Rimac Technology, която е част от Rimac Group. Така компанията се превръща в основен доставчик на батерии от най-висок клас за електрически превозни средства. Според основателя и шеф на хърватската компания - Мате Римак, сделката е от огромно значение „както заради сложността на продукта и доверието, което BMW има в Rimac, така и заради самия него“.

В случая може да се говори за „затваряне на кръга“, защото кариерата на Римак в автомобилната индустрия стартира през 2008 г. с първия му проект - преобразуване на BMW 3-Series (E30) от 1984 г. в изцяло електрическо задвижване. Именно това даде старт на хърватина, превръщайки го в един от най-големите иноватори в сектора на електрическите превозни средства. Освен че е шеф на компанията си, той управлява и Bugatti.

В Rimac Group вече са започнали работа по производството на батерии BMW, като засега то се осъществява в кампуса на компания в Хърватия. Там обаче няма достатъчно място и затова се планира изграждането на нов завод, като това може да се превърне в най-голямата автомобилна сделка в историята на Хърватия.

На свой ред, от BMW обявиха, че разчитат на опита на Rimac в производството на батерии, електронни системи и софтуер. Подробности за самата сделка ще бъдат обявени на по-късен етап.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 4: Нищо не са му подарили има някаква схема заради емисиите. Колите на Бугати немога да влязат в законовите граници за емисии и им трябват модели, които не произвеждат емисии за може като осреднят емисиите в цялата гама автомобили да се получи ниско число и затова на хартия се водят една компания. Тая схема я направиха и астон мартин и бяха пуснали едни Smart-ове на които пишеше Астон Мартин.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 5 месеца )
    Вместо да се смееш на автора вземи да научиш каква е разликата между батерии за електромобили и батериини клетки. Освен това, защо смяташ че не могат да разработят и собствени химии батерии! Какъв иначе би бил смисъла буквално да му подарят марката Bugatti в замяна на споделянето на технологии? Защо не я подариха на тебе примерно?
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Виждам я тази новина на няколко места и ми е трудно да повярвам че някакъв производител като Rimac може да произведе собствени батерии, че чак БМВ да се интересува от тях. Вероятно журналиста написал това е някакъв аутист и става въпрос не за батерии ами battery packs - и технологията не е свързана с химията на батериите ами управлението и охлаждането им. Не виждам как иначе производител, които фокуса му е върху супер автомобили, а не в химията, може да произведе някакви невероятно батерии.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мате Римак :) Римац е бре, философи, но така е като само прекарвате чужди матеряли през преводача.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Римац. Римац е името на човека. Айде, да кажем името на компанията може да се латинизира, макар че много журналисти вече се научиха и го произнасят правилно, но поне името на човека, Пешко, можеше да уцелиш.
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "В случая може да се говори за затваряне на кръга, защото кариерата на Римак в автомобилната индустрия стартира през 2008 г. с първия му проект - преобразуване на BMW 3-Series (E30) от 1984 г. в изцяло електрическо задвижване." Точно това беше първата ми мисъл, когато прочетох заглавието. Ето че бате Мате постигна това което беше първоначалният план за Тесла. Да не е производител на автомобили а доставчик на електрическо задвижване - батерии, инвертори и двигатели за автомобилната промишленост