IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещите хиперколи на Rimac ще работят с... дизел

Компанията разработва нова технология, която ще замести тежките батерии

Бъдещите хиперколи на Rimac ще се задвижват с дизелово гориво. В момента хърватският производител разработва технология с въглеродните нанотръби и изучава възможността за използването им като термоелектрически генератори, съобщава британското издание Autocar, цитирайки шефа на Rimac - Мате Римац.


Rimac


Ако нова технология работа, тогава вече няма да се електрическите превозни средства да се зареждат по познатия начин, като ще бъде достатъчно да се напълнят с втечнен нефтен газ, водород или друго гориво, което може да бъде дори обикновен в дизел. За целта Rimac работи върху създаването на системи, в които топлинната енергия се преобразува в електрическа с помощта на термоелектрически генератор, базиран на въглеродни нанотръби.

Компанията вече е провела тестове на принципно новия тип задвижващи агрегати, които са показали ефективност от 80%. В същото време емисиите на CO₂ и други парникови газове са значително по-ниски от тези на всеки двигател с вътрешно горене.

Според Мате Римац, технологията с нанотръби може да направи революция в автомобилната индустрия, тъй като ще премахне обемистите и тежки батерии (например батерията на GMC Hummer EV тежи около 1300 кг). Това е особено важно в сегмента на хиперколите, в който е представен Rimac.

Разбира се, новата технология няма да елиминира напълно вредните емисии. Малкият им брой обаче лесно се компенсира от различни „зелени” инициативи. Римац също така добавя, че неговата компания вече е открила стартъп, който експериментира с нанотръби, макар и в малък мащаб. Единственото, което остава да направите, е да се подобри технологията, за да може тя да стане търговски жизнеспособна.

Към днешна дата има само лабораторни примери за успешно използване на въглеродни нанотръби като термоелектрически генератори. Така през 2019 г. учени от университета Райс в Хюстън (Тексас) създадоха специален филм, който увеличи ефективността на слънчевите панели от обичайните 20-25 до 80%. А през лятото на 2022 г. те също направиха тъкан, съдържаща нанотръби, и успешно използваха топлината от горелката за захранване на LED осветление.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Diesel ( преди 3 месеца )
    До гея Plaid...Бих ти заустил една бутилка от Ариана 2,5 литра в ануса, зелена, за да ти отива на зелените идеали.
  • #7
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    По голем баклюк от дизела няма от цялата фракция мога да произвеждам само пропан бутан и да го направя 0.5лв литъра какъв дизел
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Дрън дрън ( преди 3 месеца )
    Тия ще са фалирали дотогава какъв дизел
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Браво!! ( преди 3 месеца )
    Евала, видяха, че на ток е окей, обаче само ако си тролей. Щом матето сака колите дизеляци, значи има надежда. БМВ също отказват да спрат ДВГ!!!
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сигурен бях, че след като ФВ, купиха Rimac, рано или късно ще минат на дизел ;)))
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Няма грижи колега. Копаш мазут, рафинираш нафта в бидони в мазата и после като го караш си заустваш плътно тръба f50 от гърнето в купето (плътно, да няма изтичане навън) и газ на воля, докъдето изкараш.
  • #2
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Аз от кога ви повтарям че по добро от дизела няма! Всички въртят, сучат и накрая пак стигат до дизела. Вие си мислите че майтап си правя.....не. Помнете ми думата! До 10 години ще има масово завръщане на дизела и то през двигатели с обем над 2500 кубика като ще ги рекламират за най чистите двигатели. От поне 20 години големите производители разполагат с технологии които успешно улавят над 95% от вредните емисии на дизеловия двигател. Защо не ги внедряват масово, това вече е е друга тема....
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Джеймс Уат ( преди 3 месеца )
    Остава да се окаже, че "термоелектрическите генерератори с нанотръби" използват пара и цикълът ще е завършен.