IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайското господство при батериите става плашещо

70% от най-ключовите елементи в електромобилите идват от Китай. Топ 10 на производителите

Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.
  
    
CATL
Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес
  
   
Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.

За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.

 

10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):


 
   

0 от 500
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Митето е приклещил новичък новобранец в ъгъла и му пуска езици на богато. Нема се пуашиш, Кольо, всички сме минАли през това!
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 38 ( преди 6 месеца )
    Не знам всичко, затова съм тук да науча нещо в процеса. Вие има ли с какво да ми помогнете В този процес с някаква полезна информация без спекулации? Дайте ми някаква евентуална концепция за замяна на батериите и добива на по-евтина енергия, за да обсъдим някакво различно бъдеще от настоящите трендове за все по масово навлизане на електромобилите, батериите и е възобновяемите източници, върху които се е фокусирала китайската икономика за да завземе света? Трябва ли да чакаме да се случи?
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Също така аз не мога да си представя (защото не съм компетентен в тази област) колко допълнителна енергия ще е нужна да се захранят 500милиона автомобила - около 35% от регистриранте автомобии в света? Как ще се произведе тази енергия? Ето ви "кокълче". Вие сте
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Очевидно съм си въобразил примерно това : "Въпроса е че не можем да предвидим какво точно ще се случи след време и дали няма да се окаже че БАТЕРИИТЕ НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ РЕЦИКЛИРАНИ." Какво има за предвиждане за нещо което вече се е случило? Много по-евтино и чисто е да се добиват ресурси от рециклирани батерии отколкото да се добиват отново от нулата. И това е бизнес. Слънчевата и вятърна енергия са най-евтини и имат нужда от съхранение, така че батериите са бъдещето без съмнение. Изненада?
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо до 35 ( преди 6 месеца )
    Ама вие знаете всичко, нали. Точка ха ха ха
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо до 35 ( преди 6 месеца )
    Ха ха ха. Четете бе господин анонимен!!! Никъде не съм писал че проблема не може да бъде решен!!! Също така нито веднъж не ви казах че културата ви е ниска или развивате теории. Само казвам че нито вие, нито аз знаем какво точно ще се случи!!! И също така може да бъдем изненадани от това което ще се случи. Няма как да знаем, нали. Не сме ясновидци. Може да сте прав, може да не сте. Аз просто казвам че Аз не знам и ви хвърлям "кокълче" за да се позабавлявам малко да видя до къде ще стигнете.
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Както винаги Ето ти източник на информация : "Рециклиращите фирми за батерии за електромобили нямат какво да рециклират " в тази статия четем " но има проблем. Няма достатъчно употребявани батерии за електрически превозни средства, за да се задоволи дори 10 % от търсенето на суровини за американските електромобили. Междувременно САЩ вече разполагат с повече капацитет за рециклиране на батерии, отколкото с налични батерии за рециклиране. " Т.е. проблемът не са многото, а липсата на батерии за
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А как си представяш конструктивната дискусия? От моя гледна точка, някой казва проблем, а друг дава възможните решения като се обсъждат всички предимства и недостатъци на различните решения, защото почти никога решението не е едно единствено. И докато ние обсъждаме предимствата и недостатъците на абсолютно всички решения, ти идваш и заявяваш на висок глас че този проблем няма нито едно решение и е възможно и след 10 години да няма. Какво отношение очакваш? Батериите се рециклират. Точка.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Както и друг път съм писал(няколко пъти всъщност) Добра дискусия е когато се уважава мнението на другия, дори то да е различно от вашето. Така прогресираме. Това което забелязвам, а е и типично за нас Българите, е че ние "знаем всичко" и всеки с друго мнение има "ниска култура" или развива "конспиративни теории" или пък директно почваме да го обиждаме.....Много се забавлявам тук!!! Ха ха ха ха
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Забавно!!! Въобще не съм споменавал водород!!! Нишо конкретно не споменавам. Оставям всичко на фантазията ни.