Правителството на Южна Корея въвежда нова политика за субсидиране на електрически превозни средства в отговор на намаленията на цените за Tesla Model Y и BYD, които използват евтини LFP батерии.Ревизираната политика за електромобилите свързан с опита на Южна Корея да даде предимство на местните производители на автомобили, тъй като се стреми да изравни условията на играта.
„Намаляването на цените на Tesla миналата година, съчетано с растежа на BYD, започна ценова война на глобалния пазар на електрически автомобили“, обясни Янг Джин-Су, който оглавява автомобилната група на Hyundai Business Research Center.
Според The Korea Herald, новият план определя максималната сума на субсидията на около 4800 долара. Това е с 225 долара по-малко от миналата година. Обхватът, цената и типът на батерията обаче определят дали дадено електрическо превозно средство отговаря на изискванията за субсидия.
Типът батерия е трябва да се превърне във фокуса на новата корейска политика за електромобили. Корея обяви промените на този февруари, включително значително намаляване на субсидиите за електрически превозни средства с „нискоефективни батерии“, като LFP батерии от Китай.
До ноември BYD държеше повече от 40% от пазара на LFP батерии, според данни от China Automotive Battery Industry Alliance. Китайският производител CATL заема второ място с почти 34% от пазара.
Само миналата година правителството на Южна Корея предостави приблизително 24 милиона долара субсидии на купувачите на Tesla Model Y, което бе значително увеличение спрямо предходната година. Междувременно субсидиите за електромобилите Hyundai и Kia дори бяха леко завишени.